Κύπρος 2006: Αννέτ Αρτάνι με σκάνδαλα, μπάχαλα, σούφερα, σκύβαλα και ντράβαλα

Η κακή μέρα από το πρωί φαίνεται

Αρχικά συζητιόταν το ενδεχόμενο ανάθεσης, μάλιστα η Ευρυδίκη είχε αφήσει σε συνέντευξή της να εννοηθεί ότι με ένα καλό τραγούδι θα ξαναπήγαινε, όμως τέσσερεις μουσικοσυνθέτες (οι δύο μάλιστα επιφανή ονόματα στον χώρο) διαμαρτυρήθηκαν έντονα στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, ζητώντας δίκαιη ανοιχτή επιλογή. Μετά, λοιπόν, από δύο ημιτελικούς (11 και 12 Φεβρουαρίου· κάτι που δεν επαναλήφθηκε ποτέ) και έναν τελικό (22 Φεβρουαρίου) στο studio 3 του ΡΙΚ, με τίτλο «Ένα τραγούδι για Ευρώπη» και σε παρουσίαση Άλεξ Μιχαήλ (με πολλά σαρδάμ) και Χριστίνας Μαρούχου (που άλλαζε φορέματα και κομμώσεις), επιλέγεται η ομογενής Αννέτ Αρτάνι (Annette Denise Stamatelatos). Βεβαίως, δύο μήνες πριν της είχε ξεφύγει σε συνέντευξη και είχε αποκαλύψει ότι έχει έρθει σε συνεννοήσεις, για να πάει στη Γιουροβίζιον…

Η καλλιτέχνιδα

Ας κάνουμε μία παρέκβαση: η καλλιτέχνιδα ξεκίνησε δειλά-δειλά την καριέρα της στις ΗΠΑ, πρώτα σε ένα γκρουπάκι με την αδελφή της, μετά στη χορωδία gospel του κολλεγίου της, για να φτάσει να κάνει φωνητικά στη Britney Spears και να συνεργάζεται με μεγάλα εγχώρια ονόματα όπως η Μαντώ (GRE 03). Το 2004 μετέχει στο «Fame Story 3», από το οποίο αποχώρησε, διότι αρνήθηκε να υπογράψει πολυετές συμβόλαιο, δημιουργώντας μεγάλο θόρυβο τότε. Σύμφωνα με την ίδια, το 2007 την προσέγγισε η ΕΡΤ, για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα το 2008, όμως είχε ήδη δισκογραφικό συμβόλαιο στις ΗΠΑ, το οποίο δεν θέλησε να «σπάσει». Έτσι, μολονότι είχε γράψει τρία τραγούδια, δεν υπέβαλε επίσημα κανένα. Αυτό που ξέραμε εμείς είναι ότι η ίδια προσέγγισε την ΕΡΤ (όπως έκανε και η Μαντώ) και εισέπραξαν την άρνηση του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα…

Όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει πάψει να συνθέτει. Έχει κυκλοφορήσει κάποια maxi singles στις ΗΠΑ, όπου ζει μόνιμα, με κάποια από αυτά να κάνουν καριέρα (ένα μπήκε σε νορβηγική ταινία, ένα άλλο έγινε hit στην Κορέα, ένα τρίτο στην Αγγλία). Το 2010 παντρεύτηκε με τον ατζέντη Kirk Ceballos, με τον οποίο χώρισαν δύο χρόνια μετά, λόγω ενδοοικογενειακής βίας (“Μου χτυπούσε το κεφάλι στα πλακάκια… Έπεφταν τούφες από τα μαλλιά μου…”. Με το ψευδώνυμο “Nettie” εμψυχώνει αμερικανικά στρατεύματα και βετεράνους. Στον ελεύθερό της χρόνο ασχολείται με το bodybuilding. Είχε αρκετές περιπέτειες με την υγεία της, ωστόσο είναι αισιόδοξη και θα ξαναπήγαινε στον διαγωνισμό, με πιο “έξυπνο τρόπο”, όπως έχει δηλώσει. Τραγούδησε πρόσφατα σε μια εκδήλωση προς τιμήν του Γιάννη Αντετοκούμπο.

Ακυρώσεις τραγουδιών

Τα σκάνδαλα όμως, για να επιστρέψουμε, δεν είχαν τελειωμό: οκτώ από τα υποψήφια τραγούδια (και ακόμα ένα από τη λίστα με τα αναπληρωματικά) αποκλείστηκαν, διότι δεν συμφωνούσαν με τους κανονισμούς. Είναι το Come back my heart των Jesus Maria Perez / Amaya Martínez Barrio που είχε υποβληθεί και απορριφθεί στο Βέλγιο, το This is the night του Timo Tulone και Cest la vie των Tomasz Galkowski / Katarzyna Szczolek με ερμηνεύτρια την Sara May που είχαν υποβληθεί στην Πολωνία, το Its over των Tomasz Galkowski / Mel Baranowska, το Things just work out sometimes των Stig Nygard (ή Thomas G:son) & Nina Lassander / Henri Riihimäki που είχαν υποβάλει τραγούδια σε Λετονία και Λιθουανία, τα Join the Samba και Break of dawn των Ola Larsson, Fredrik Hult & Jonas Engstrand, που είχαν υποβληθεί στη Σουηδία, το I will always love you του Tony Back, καθώς και το Forever and for good με τον Patrick Babak που ήταν ήδη διαθέσιμα για download. Κανένα από αυτά δεν περιελάμβανε κάποιον Κύπριο δημιουργό· ήταν όλοι αλλοδαποί.

“Κομμένοι τραγουδιστές”, αλλά και εκλεκτοί καλεσμένοι

Στους «κομμένους» τραγουδιστές της επόμενης φάσης, των ημιτελικών, βρίσκουμε οικεία ονόματα: Γιώργος Γαβριήλ (σε σύνθεση Matheson Bayley), Λευκή Στυλιανού, Mike Connaris (με δύο συνθέσεις) και άλλα. Υποψήφιο ήταν και το τραγούδι Invincible. Με τον ίδιο τίτλο και μάλιστα την ίδια χρονιά διαγωνίστηκε η Σουηδία και ήρθε 5η! Στον α’ ημιτελικό ήταν καλεσμένες οι Azucar Moreno (SPA 90) και η Chiara (MAL 98, 05, 09). Στον β’ ημιτελικό τραγούδησαν η Μάρω Λύτρα και η Nicki French (UK 00). Στον τελικό εμφανίστηκαν ο Σταύρος Κωνσταντίνου, η Linda Martin (IRL 84, 92) και ο Fabrizio Faniello (MAL 01, 06).

Στις υποψηφιότητες βρίσκουμε και τον Μάριο Τοφή (2ος), εκπρόσωπο της Κύπρου στην Junior Eurovision 2004 (8ος), με τίτλο που παραπέμπει σε παλιότερη συμμετοχή (UK 68). Αν είχε επιλεγεί, θα ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης που θα είχε πάει και στους δύο διαγωνισμούς (τον τίτλο πήρε τελικά η Weronica Bochat-φωνητικά POL 10, ενώ οι πρώτες που συμμετείχαν ως βασικές εκπρόσωποι ήταν οι Tolmachevy sisters-RUS 14). Το τραγούδι του Patrick Babak είναι προάγγελος του σουηδικού βραβείου του 2015 (“We are the heroes of our times”, όπως λέει στον στίχο). Επιπλέον, η Ελένη Δήμου (2η στην ελληνική επιλογή το 1985 και το 1992), μολονότι είχε δηλώσει ότι θα έπαιρνε μέρος (με το When I c u dreamin), αρνήθηκε τελικά να περάσει από διαδικασία ημιτελικού και αποσύρθηκε, καλύτερα ίσως, διότι το τραγούδι, σε σύνθεση Δημήτρη Λασκαρίδη (θυμάστε το αλήστου μνήμης “Σαντορίνη” στον ελληνικό τελικό του 2001;) δεν κατάφερε καν να προκριθεί. Άλλα γνωστά ονόματα που προκρίθηκαν ήταν η Ελευθερία Ελευθερίου (GRE 12), ο Ευαγόρας Ευαγόρου (με το επικό “Land of yesterday”, μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία για τη Μεγαλόνησο), ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης και η Μαρίνα Σόλωνος.

Ο εθνικός τελικός. Η παρέμβαση της αστυνομίας

Στην επιλογή, όπου ψήφισε μόνο το κοινό (χωρισμένο ανά περιοχές), ερμήνευσε με λαρυγγίτιδα. Σχολιάστηκαν με ψόγο οι «Κύβοι του Ρούμπικ» στο σκηνικό. Πολύ καλό ήταν το medley με τις έως τότε κυπριακές συμμετοχές, σε ενορχήστρωση Άλεξ Παναγή, Matheson Bayley και Λεωνίδα Τζίτζου. Πολλοί φαν μίλησαν για σικέ επιλογή. Το κοινό ήταν διχασμένο: άλλοι θεωρούσαν το τραγούδι κακό και πολύ πεσιμιστικό για τη Γιουροβίζιον, ενώ άλλοι εξυμνούσαν την απλότητά του και το μήνυμα που ήθελε να περάσει.

Στην παγκύπρια ψηφοφορία (κάτι που δεν έχει ξαναγίνει), που είχε προστεθεί ξεχωριστά, είχε κερδίσει η Βαλάντω Τρύφωνος, αλλά έχασε τελικά, λόγω των τοπικών επιτροπών. Το τραγούδι εκείνο ήταν αφιερωμένο σε ένα συμμαθητή της που σκοτώθηκε. Οι συντελεστές άλλων τραγουδιών εξαγριώθηκαν με το αποτέλεσμα, ενώ χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας έξω από το στούντιο, για να προστατεύσει μια δημοσιογράφο νεανικού περιοδικού. Κάποιοι μίλησαν για μέσον και αναφέρθηκαν και σε παλαιότερες περιπτώσεις (κυρίως της Ευρυδίκης), υπονοώντας ότι στον τελικό πέρναγε ένα φαβορί του καναλιού και της επιτροπής, και διάφορα μέτρια τραγούδια, επίτηδες, για να ξεχωρίσει. Από την πλευρά τους, φαν της Αννέτ διαμαρτύρονταν ότι τα μηνύματά τους δεν έφταναν στον προορισμό τους…

 

Α’ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ

[Με αστερίσκο είναι τα κομμάτια που προήλθαν από την αναπληρωματική λίστα, στη θέση των ακυρωμένων]

 

1 Love on the weekend* Αγάπη το Σαββατοκύριακο Andreas Konstantinidis

(Ανδρέας Κωνσταντινίδης)

Q
Μιχάλης Ρούσος & John Vickers/ Μιχάλης Ρούσος & John Vickers
2 I’m a fighter Είμαι μαχήτρια Marina Solonos

(Μαρίνα Σόλωνος)

Q
John Themis/John Themis, Rachel Charles & Μαρίνα Σόλωνος
3 Invincible Αήττητος Eleni Paris

(Ελένη Πάρις = Ελένη Σκαρπάρη)

Mike Connaris/Tarn-Marie Taylor
4 Just your smile* Μόνο το χαμόγελό σου Eleni Andreou

(Ελένη Ανδρέου)

Q
Βαλέρια Παρτάλη/Βαλέρια Παρτάλη
5 Just a dance

[Αρχική ερμηνεύτρια: Μαρίνα Πιακούρη]

Μόνο ένας χορός Irini Athanassiou

(Ειρήνη Αθανασίου)

Μάριος Αναστασίου/Χριστίνα Γεωργίου
6 If you ask me to lie Αν μου ζητήσεις να πω ψέματα Giorgos Gavriel

(Γιώργος Γαβριήλ)

Matheson Bayley/Matheson Bayley
7 I need you to need me* Έχω ανάγκη να με έχεις ανάγκη Liana

(Λιάνα)

Μιχάλης Νεοφύτου/Σωτήρα Χατζηπαναγή
8 When I c u dreamin’

[Αρχική ερμηνεύτρια: Ελένη Δήμου]

Όταν σε βλέπω να ονειρεύεσαι Lizzi Marcroft
Δημήτρης Λασκαρίδης/Lizzi Marcroft
9 Funky* Φάνκι Nick Nikolaou & Viky Anastasiou

(Νικ Νικολάου & Βίκυ Αναστασίου)

Q
Χρήστος Κυριακίδης/Χρήστος Κυριακίδης
10 Why Angels cry Γιατί κλαίνε οι άγγελοι; Annet Artani

(Αννέτ Αρτάνι)

Q
Πέτρος Γιαννάκη/Πέτρος Γιαννάκη

 

Β’ ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ

[Με αστερίσκο είναι τα κομμάτια που προήλθαν από την αναπληρωματική λίστα, στη θέση των ακυρωμένων]

  

1 Play that melody for me* Παίξε αυτή τη μελωδία για μένα Eleftheria ft. Maria Zorli

(Ελευθερία Ελευθερίου & Μαρία Ζωρλή)

Q
Eric Babak/Eric Babak
2 Lost in love Χαμένη στην αγάπη Lefki Stilianou

(Λευκή Στυλιανού)

Λευκή Στυλιανού/Ανδρέας Παρασκευά
3 Land of yesterday Η χώρα του χθες Evagoras Evagorou & Chrisi Andreou

(Ευαγόρας Ευαγόρου & Χρυσή Ανδρέου)

Q
Πέτρος Μοσχοβάκης/Joyce Κοκκίνου & Μιχάλης Χατζημιχαήλ
4 Night’s shadows* Οι σκιές της νύχτας Theodoti Alexandrou

(Θεοδότη Αλεξάνδρου)

Φώτης Μουσουλίδης & Κυριάκος Παστίδης/ Φώτης Μουσουλίδης & Κυριάκος Παστίδης
5 Congratulations Συγχαρητήρια Marios Tofi

(Μάριος Τοφή)

Q
Χριστόδουλος Σιγανός/Valentino
6 Every time I close my eyes* Κάθε φορά που κλείνω τα μάτια μου Constantinos Andronikou

(Κωνσταντίνος Ανδρονίκου)

Q
Κωνσταντίνος Ανδρονίκου/Γιώργος Κτωρίδης
7 We are all heroes Είμαστε όλοι ήρωες Patrick Babak
Eric Babak & Patrick Babak/Eric Babak & Patrick Babak
8 Το σ’ αγαπώ* The “I love you” Antonis Poourkou & Helena Georgiou

(Αντώνης Ποουρκού & Έλενα Γεωργιου)

Αντώνης Ποουρκού & Έλενα Γεωργιου/ Αντώνης Ποουρκού & Έλενα Γεωργιου
9 After you Μετά από σένα Valanto Trifonos

(Βαλάντω Τρύφωνος)

Q
Νατάσα Τυρίμου/Νατάσα Τυρίμου, Γιάννης Χαραλάμπους & Βαλάντω Τρύφωνος
10 Don’t… Crack… Now Μην… σπάσεις… τώρα Eleni Paris

(Ελένη Πάρις = Ελένη Σκαρπάρη)

Mike Connaris/Paul Brown & Mike Connaris

 ΑΚΥΡΩΜΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ 

1 Come back my heart Γύρνα πίσω, καρδιά μου
Jesus Maria Pérez/Amaya Martínez Barrio
2 This is the night Αυτή είναι η νύχτα
Timo Tilone/timo Tulone
3 C’est la vie Είναι η ζωή Sara May
Tomasz Galkowski/Katarzyna Szczolek
4 It’s over Τελείωσε
Tomasz Galkowski/Mel Baranowska
5 Forever and for good Για πάντα και για τα καλά Patrick Babak
Eric Babak & Patrick Babak/ Eric Babak & Patrick Babak
6 Things just work out sometimes Τα πράγματα απλώς λειτουργούν μερικές φορές
Stig Nygard & Nina Lassander/Henry Riihimäki
7 Join the samba Έλα στη σάμπα
Ola Larsson, Fredrik Hult & Jonas Engstrand/ Ola Larsson, Fredrik Hult & Jonas Engstrand
8 Break of dawn Αρχή του ξημερώματος
Ola Larsson, Fredrik Hult & Jonas Engstrand/ Ola Larsson, Fredrik Hult & Jonas Engstrand
9 I will always love you* Θα σ’ αγαπώ για πάντα
Tony Back/Tony Back

 ΤΕΛΙΚΟΣ

1 Play that melody for me Παίξε αυτή τη μελωδία για μένα Eleftheria ft. Maria Zorli

(Ελευθερία Ελευθερίου & Μαρία Ζωρλή)

32 7ο
Eric Babak/Eric Babak
2 I’m a fighter Είμαι μαχήτρια Marina Solonos

(Μαρίνα Σόλωνος)

23 9ο
John Themis/John Themis, Rachel Charles & Μαρίνα Σόλωνος
3 Why angels cry Γιατί κλαίνε οι άγγελοι? Annet Artani

(Αννέτ Αρτάνι)

51 1ο
Πέτρος Γιαννάκη/Πέτρος Γιαννάκη
4 Land of yesterday Χώρα του χθες Evagoras Evagorou & Chrisi Andreou

(Ευαγόρας Ευαγόρου & Χρυσή Ανδρέου)

44 3ο
Πέτρος Μοσχοβάκης/Joyce Κοκκίνου & Μιχάλης Χατζημιχαήλ
5 Love on the weekend Αγάπη το Σαββατοκύριακο Andreas Konstantinidis

(Ανδρέας Κωνσταντινίδης)

35 5ο
Μιχάλης Ρούσος & John Vickers/ Μιχάλης Ρούσος & John Vickers
6 Congratulations Συγχαρητήρια Marios Tofi

(Μάριος Τοφή)

46 2ο
Χριστόδουλος Σιγανός/Valentino
7 Every time I close my eyes Κάθε φορά που κλείνω τα μάτια μου Constantinos Andronikou

(Κωνσταντίνος Ανδρονίκου)

25 8ο
Κωνσταντίνος Ανδρονίκου/Γιώργος Κτωρίδης

 

8 Just your smile Μόνο το χαμόγελό σου Eleni Andreou

(Ελένη Ανδρέου)

17 10ο
Βαλέρια Παρτάλη/Βαλέρια Παρτάλη
9 Funky Funky Nick Nikolaou & Vicky Anastasiou

(Νικ Νικολάου & Βίκυ Αναστασίου)

34 6ο
Χρήστος Κυριακίδης/Χρήστος Κυριακίδης
10 After you Μετά από σένα Valanto Trifonos

(Βαλάντω Τρύφωνος)

41 4ο
Νατάσα Τυρίμου/Νατάσα Τυρίμου, Γιάννης Χαραλάμπους & Βαλάντω Τρύφωνος

 

Το πρόμο. Οι φιλοφρονήσεις από και προς την Τουρκία

Μέσα στον Μάιο (6/5) διοργανώθηκε πάρτι στην πλατεία Ελευθερίας με παρουσιαστές τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου και την Μαρίνα Φιλιππίδου, όπου τραγούδησαν οκτώ εκπρόσωποι διαφόρων χωρών. Η ίδια η Αννέτ έκανε πρόμο σε διάφορες χώρες (Μολδαβία, Βουλγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Ελλάδα, Βοσνία, Ηνωμένο Βασίλειο), μεταξύ των οποίων η Μάλτα, όπου εμφανίστηκε στην εκπομπή της Claudette Pace (MAL 00), αλλά και η Τουρκία, κάτι που δεν είχε ξαναγίνει από εκπρόσωπο της Κύπρου. Αντίστοιχα, η Sibel Tüzün (TUR 06) εμφανίστηκε στην κυπριακή τηλεόραση. Αμφότερες οι επισκέψεις προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις στον Τύπο και την κοινή γνώμη.

Γκρίνιες. Η σκηνική παρουσία

Σε μία πρόβα σε στούντιο του ΡΙΚ, ο μάνατζερ, Σπύρος Κασίνης και ο συνθέτης, Peter Γιαννάκη, «πιάστηκαν στα χέρια», επειδή η Αννέτ αρνιόταν να ερμηνεύσει το τραγούδι όπως της υποδείκνυε ο τελευταίος. Εκ των υστέρων μίλησαν για απλή διχογνωμία («Γης μαδιάμ στο ΡΙΚ» ήταν ο τίτλος του δημοσιεύματος). Στα gospel φωνητικά επιστράτευσε την έγχρωμη φίλη της και vocal trainer, Αμερικανή Keanna Johnson (η κάμερα της έκανε συνέχεια ζουμ), με την οποία έκαναν μαζί φωνητικά στην Britney Spears, τον εγχώριο Κωνσταντίνο Ανδρονίκου, συνυποψήφιο στην επιλογή, τον Γιώργο Γεωργίου, την Άννα Ηλιάδου και την Ριάνα Αθανασίου (υποψήφια το 1999 και φωνητικά το 2009). Έφερε και χοροδιδάσκαλο, πάλι από την Αμερική, παρόλο που δεν χόρεψε καθόλου…

Απολύσεις, αντικαταστάσεις και η παραλίγο αποχώρηση

Το φιλμάκι, στο στυλ της προηγούμενης χρονιάς, επικεντρώνεται στην ερμηνεύτρια, χωρίς τοπία. Η δε ενορχήστρωση, αν και αμερικανική, συμπεριέλαβε και τη Ρωσική Φιλαρμονική Ορχήστρα. Οι φαν θεωρούν το τραγούδι αυτό «πολλή φωνή για το τίποτα» και κάπως πνιγηρό, ενόχλησε η αλλαγή ρυθμού, ενώ δεν ξέφυγε της προσοχής το βαθύ μαύρισμα με λοσιόν (ή υπερβολικό solarium), σε αντίθεση με το ολοκίτρινο φόρεμα (αγορασμένο σε κατάστημα των Αθηνών), που αντικατέστησε ένα πράσινο, του Παντελή Μήτσου, που φορούσε στις πρόβες, όπως ανακοινώθηκε επίσημα στην εκπομπή «Από μέρα σε μέρα». Ενδιαμέσως έληξε τη συνεργασία της με τον σχεδιαστή και προσέλαβε την Ελίνα Λεβέντη, που της πρότεινε ένα πορτοκαλί φόρεμα, που επίσης δεν της άρεσε. Η στυλίστρια αποχώρησε μετά από τρικούβερτο καυγά στους διαδρόμους του ΟΑΚΑ. Παράλληλα, απέλυσε τον Μάικ Ορφανίδη και προσέλαβε για το μακιγιάζ τον Πάνο Καλίτση, μακιγιέρ της Δέσποινας Βανδή. Αλλού είχε ανακοινωθεί ότι στον ημιτελικό και τον τελικό φορούσε δημιουργίες του Μάριου Σαββίδη… Όλα αυτά τα καμώματα την έφεραν σε μετωπική σύγκρουση με το κανάλι που έδωσε την εντολή στην αποστολή να αποχωρήσει η Κύπρος λίγο πριν την πρώτη γενική πρόβα, κάτι που αποσοβήθηκε, μόλις ηρέμησαν κάπως τα πνεύματα.

Trivia

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας της Κύπρου τη βραδιά της Γιουροβίζιον έδωσε ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου, ο οποίος έγραψε ιστορία, όταν αναφέρθηκε στη Λευκωσία, ως την τελευταία μοιρασμένη πρωτεύουσα της Ευρώπης. Το κομμάτι αυτό «κόπηκε» από την EBU στο επίσημο DVD. Ο συνθέτης, Πέτρος ή Peter Γιαννάκη, τραγούδια του οποίου εκπροσώπησαν την Κύπρο με είκοσι χρόνια διαφορά, κατέκτησε και τις δύο φορές τη χειρότερη θέση της Κύπρου (τελευταία το 1986 και 15η στον ημιτελικό το 2006), ένα αρνητικό ρεκόρ που «έσπασε» το 2011 η συμμετοχή του Χρήστου Μυλόρδου (18ο στον ημιτελικό), τουλάχιστον όσον αφορά στο νέο σύστημα με τους ημιτελικούς. Το άσμα αναφέρεται στα θύματα της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001. Η ίδια η Αννέτ δήλωσε ότι επρόκειτο να το τραγουδήσει εκείνη την ημέρα στο εστιατόριο «Windows of the World» στη Νέα Υόρκη. Ο δίσκος «Μια φωνή» που το συμπεριέλαβε μπήκε στο ελληνικό Τοπ 10.

Η Αννούλα σνομπάρει την Αννέτ

Δεν έμεινε ασχολίαστο ακόμη το γεγονός πως η Άννα Βίσση, εκπρόσωπος της Ελλάδας εκείνη τη χρονιά, δεν στήριξε καθόλου την Αννέτ Αρτάνι. Δεν πήγε καν στο πάρτυ της Κύπρου… Μετά τον διαγωνισμό οι προβολείς έπεσαν στην εκκεντρική εμφάνιση των Lordi και τη θέση της Βίσση. Η Αννέτ είχε ήδη ξεχαστεί από τον Τύπο…

 

Οι στίχοι

When I’m feeling down in this world of madness

You comfort all my sadness,

you soothe away my pain

‘Cause these are trying times filled

with so much sorrow

I wonder if tomorrow

will bring a brighter day

 

Why do the angels cry?

Why doesn’t love survive?

Why do we all just pretend?

Why do the angels cry?

Innocent children die

When will it all ever end, ever end?

 

Close your eyes and dream,

and visualise a rainbow

Oh, a place where you can pray

for peace and harmony

Search your heart

and find a higher meaning

Let this be the start,

a brand new beginning

Oh… talking ’bout peace and harmony Oh…

 

(Why do the angels cry?)

Why do they cry?

(Why doesn’t love survive?)

(Why do we all just pretend?)

Just pretend?

Why do the angels cry?

Innocent children die

When will it all ever end,

ever end?

 

5 Σχόλια

  • Chris Koul

    Θεέ μου, τι μας θύμησες με όλα αυτά!

    Άλλη μια χρονιά που ουδείς ασχολήθηκε πάνω από δύο λεπτά με όλα τα προαναφερθέντα ρεζιλίκια αφού το μόνο που μας έκοφτε ως χώρα ήταν το γεγονός πως την Ελλάδα θα εκπροσωπούσε η Άννα Βίσση. Ήταν σαν να εκπροσωπούσε εμάς.

    Τώρα, κι εγώ θα συμφωνήσω ότι το Land of Yesterday έπρεπε να έιχαμε στείλει. Μπορεί να ήθελε να μιμηθεί λίγο το στυλ των σέρβικων συμμετοχών του 2004 και 2005, αλλά δεν είχε και τίποτε καλύτερο ο κυπριακός τελικός. Με λίγο γυάλισμα θα επρόκειτο για αξιοπρεπέστατη συμμετοχή. Κέρδισε όμως η αμερικανιά. Πέραν του ότι επρόκειτο για τραγούδι που δεν είχε “με μούττην με κώλον” που λέμε στην κυπριακή διάλεκτο, δεν είχε και τίποτα που να μας συνδέει μαζί του. Ήρθε μία αμερικάνα και είπε τραγούδι τύπου Whitney Houston ή καλύτερα, τραγούδι κρουαζιερόπλοιου μέσα στο στούντιο της Αγλαντζιάς! Πιο σουρεαλιστικό δεν γινότανε.

    Και πάλι, ποιος νοιάζεται. Την Ελλάδα εκπροσωπούσε η Βίσση!

    Οι καβγάδες με τον συνθέτη πάντως έγιναν γνωστοί. Θυμάμαι είχα διαβάσει συνέντευξη στην οποία έλεγε ότι “αυτό το τραγούδι έπαψα να το θεωρώ δικό μου”. Όταν πιέστηκε από τον δημοσιογράφο αποκάλυψε ότι διαστρέβλωσαν το μήνυμά του που αρχικά πήγαινε στους στρατιώτες που έπεσαν για την Κύπρο (αυτό για τα θύματα της 11ης Σεπτεμβρίου πρώτη φορά το ακούω). Το ΡΙΚ επέμενε να μην έχει πολιτική χροιά το τραγούδι και έτσι του το άλλαξαν. Πώς ακριβώς, δεν κατάλαβα αφού ο καθένας ό,τι θέλει καταλαβαίνει στους στίχους.

    Εν πάση περιπτώσει. Παρόλο που το τραγούδι δεν μου άρεσε, τη βραδιά του ημιτελικού θεώρησα έγκλημα το ότι δεν προκριθήκαμε. Ήμουν σίγουρος ότι είχαμε σκίσει. Η ερμηνεία της Αννέτ ήταν ανατριχιαστική. Πιστεύω ότι θα είχαμε περάσει αν ψήφιζαν και επιτροπές και είχαμε δύο ημιτελικούς. Όπως και να ‘χει, σήμερα όποτε πέσω πάνω στο why angels cry το προσπερνώ. Δεν το αντέχω καθόλου. Η Αννέτ σε μια συνέντευξη είχε πει ότι για τον αποκλεισμό έφταιγε που τα ΜΜΕ έπαιζαν στα ραδιόφωνα και την τηλεόραση μόνο το τραγούδι της Βίσση και όχι το δικό της. Δεν ξέρω πόση ώρα σκεφτόταν να πει αυτή την μαλακία :Ρ

  • Alex C

    Θυμάμαι ότι είχα στεναχωρηθεί τότε με τον αποκλεισμό της Κύπρου, αναμενόμενο ήταν όμως αφού το τραγούδι δεν είχε τίποτα το ιδαίτερο και αυτού του είδους οι “αμερικανιές” συνήθως δεν περνάνε στη Eurovision. Επίσης θυμάμαι ότι σχολιάστηκε αρνητικά το υπερβολικό σολάριουμ της Αννέτ-ακόμα και σήμερα πολλοί eurofans έχουν την εντύπωση ότι η Κύπρος εκείνη τη χρονιά εκπροσωπήθηκε από έγχρωμη τραγουδίστρια! Αυτό που δεν κατάλαβα είναι γιατί έγινε τόσος ντόρος με το σχόλιο του Χριστοφόρου για την “τελευταία μοιρασμένη πρωτεύουσα της Ευρώπης”. Αφού ο άνθρωπος είπε απλά κάτι που είναι δεδομένο, ότι η Λευκωσία είναι μοιρασμένη στα δυο. Δεν πήρε θέση υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς, ούτε εξέφρασε κάποια πολιτική θέση για τη λύση του Κυπριακού. Προφανώς η-επιλεκτικά-ευαίσθητη σε τέτοια θέματα EBU θεώρησε ότι ήταν πολιτικό το σχόλιο του και έφτασαν στο σημείο να το αφαιρέσουν από το DVD; Με αυτή τη λογική, το 1990 τα μισά τραγούδια του διαγωνισμού θα έπρεπε να είχαν αποκλειστεί, αφού μιλούσαν ξεκάθαρα για πολιτικά γεγονότα όπως το τείχος του Βερολίνου (Νορβηγία, Αυστρία) ή για τη συνθήκη του Μααστριχτ (Ιταλία)!

    • Dimitrios Mantzilas Dimitrios Mantzilas

      Συμφωνώ 100%. Δυστυχώς η EBU είναι επιλεκτικά ευαίσθητη. Επιπλήττει την Αρμενία για τη σημαία του Ναγκόρνο Καραμπάχ και ανέχεται τις πληρωμένες ψήφους του Αζερμπαϊτζάν και τις απειλές σε όσους ψηφίζουν Αρμενία. Δίνει γραμμή στις επιτροπές να κάψουν τη Ρωσία και ανέχεται το πολιτικό “1944” της Ουκρανίας και τόσα άλλα (ήδη ανέφερες μερικά).

  • Θάνος

    Όντως ρεζιλικια…Δεν θα ξεχάσω εκείνες τις ημέρες της Eurovision στο ΟΑΚΑ το πόσο αγχωμένη κ στενοχωρημενη μου φαινόταν συνεχεια η Εύη Παπαμιχαήλ. Όσο για το τραγούδι: προσωπικα το βαριόμουν κ τότε κ τώρα

  • CCcon

    Drama darling, drama!

    Η πιό ιδιαίτερη χρονιά ίσως της Eurovision, μιας και Ελλάδα και Κύπρος θα έπαιζαν εντός έδρας. Η Ελλάδα με την απόλυτη σταρ (ποιος θα το πίστευε μερικά χρόνια πριν ότι η Άννα Βίσση θα δεχόταν να πάει, αν και ξέρω από πρώτο χέρι ότι δέχτηκε ασφυκτική πίεση από τον τότε χορηγό της, την Cosmote) και η Κύπρος με σχέδια για μια καλή συμμετοχή που θα είχε την στήριξη του κόσμου στον ημιτελικό και που θα περνούσε στον τελικό.

    Για μένα η Ανέτ ήταν μια καλή συμμετοχή και τη διαφορά θα μπορούσε να την κάνει η φωνή της και μόνο και όχι το τραγούδι. Το τραγούδι της έπασχε από αυτό που περιγράφω ως έλλειψη δομής – βλέπε κουπλε /ρεφρεν /κουπλε /ρεφρεν /γεφυρα /ρεφρεν εξοδου – λόγω πίεσης χρόνου 3 λεπτών και καταληγουν σε κουπλε /ρεφραιν /κουπλογεφυρα και ρεφρεν εξοδου. Το είχε και η Ελλάδα το 2015, το είχε η Ιρλανδία το 2017, γενικά είναι ένα φαινόμενο που εμφανίζεται σε μπαλάντες που δεν προλαβαίνουν να ξεδιπλωθούν σωστά μέσα σε 3 λεπτά, με αποτέλεσμα να ακούγονται πολύ μπερδεμένες σε κάποιον που τις ακούει για πρώτη φορα και να καταλήγουν άπατες. Δεν ξέρω γιατί δεν το καταλαβαίνουν πολλοί συνθέτες αυτό και πέφτουν στην παγίδα της δομής αχταρμάς.

    Επειδή είχα βρεθεί στις πρόβες να πω ότι η ερμηνεία της Ανέτ ήταν όλες τις φορές συγκλονιστική. Μιλάμε για φωνάρα, με διαφορά η καλύτερη και η πιο σταθερή φωνή του διαγωνισμού του 2006. Όσες φορές είπε το κομμάτι έτριζε το ΟΑΚΑ! Από εκεί και πέρα όμως… το χάος. Λάθος επιλογή φορέματος (την είχα δει με το πράσινο που φόρεσε μέχρι και την πρώτη dress rehearsal και ακόμα απορώ γιατί το άλλαξε), λάθος φωτισμοί, λάθος μακιγιάζ σώματος, άκουγα και για κάτι ντιβισμούς στα παρασκήνια, γενικά νομίζω ότι την Ελλάδα και την Κύπρο το γεγονός ότι ήξεραν ότι έπαιζαν εντός έδρας τους έκανε κακό, τους φούσκωσε τα μυαλά και δυναμίτισε με εντελώς λάθος τρόπο τις συμμετοχές τους – αν και για τη συμμετοχή της Βίσση η ιστορία είναι μεγάλη και δεν είναι της παρούσης. Θα έλεγα πάντως ότι η Κύπρος θα μπορούσε σαφώς να προκριθεί στον τελικό και έκανε τα πάντα για να μην το καταφέρει, μην ξεχνάμε βέβαια ότι είμαστε στις χρονιές του ενός και μόνου ημιτελικού όπου κυριολεκτικά για την πρόκριση γινόταν ΣΦΑΓΗ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.