Όταν το τηλεοπτικό κοινό έχει διαφορετική άποψη από τις κριτικές επιτροπές – Μέρος Α

Από την είσοδο των κριτικών επιτροπών στο Διαγωνισμό το 2008, έχουμε δει πολλές φορές να αλλάζει το τελικό αποτέλεσμα της προκρίσεως της κάθε χώρας, καθώς και της κατάταξης της τη βραδιά του Μεγάλου τελικού, με τις περισσότερες φορές να έχουμε πολλές αρνητικές αντιδράσεις από τους φαν του Διαγωνισμού και όχι μόνο.

Πολλοί είναι αυτοί, που ζητούν την απομάκρυνση των κριτικών επιτροπών από την ψηφοφορία των τραγουδιών και την επιστροφή του 100% televoting.

Αν και οι κριτικές επιτροπές έχουν ευνοήσει αγαπημένα τραγούδια των φαν, τις περισσότερες φορές ωστόσο, η γνώμη τους αποκλίνει πάρα πολύ με αυτή του τηλεοπτικού κοινού, με αποτέλεσμα, μεγάλα φαβορί να βρίσκονται όχι μόνο εκτός, τελικού αλλά και ακόμη να έχουν καταταχθεί και στον πάτο του βαθμολογικού πίνακα από τα μέλη της επιτροπής κάθε χώρας.

Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα, το οποίο αποτελείται από τρία μέρη, θα δούμε ποια τραγούδια, που ενώ το τηλεοπτικό κοινό τα είχε ψηλά στην προτίμηση του, η κριτική επιτροπή είχε διαφορετική άποψη, με αποτέλεσμα να χάσουν μια ευκαιρία στον Τελικό αλλά και ένα καλό εκεί αποτέλεσμα.

Στο παρόν άρθρο θα δούμε τι συνέβη μεταξύ τηλεοπτικού κοινού και κριτικών επιτροπών τις χρονιές 2008, 2009, 2010, 2011.

Το 2008, ήταν και η πρώτη χρονιά που είχαμε την είσοδο των κριτικών επιτροπών. Συγκεκριμένα, ο λόγος τους είχε ύπαρξη μόνο στους ημιτελικούς και μόνο για το 10ο εισιτήριο για τον Μεγάλο τελικό.

Εδώ, παρατηρούμε στον 2ο Ημιτελικό πως ενώ η ΠΓΔΜ, ήρθε 10η στην ψηφοφορία του τηλεοπτικού κοινού, το νέο σύστημα βαθμολογίας την άφησε εκτός, με το μεγάλο φαβορί τη Charlotte Perrelli, να παίρνει τη θέση της, αφού είχε καταταχθεί πιο ψηλά στη μυστική ψηφοφορία των κριτικών επιτροπών.

Εκείνη τη χρονιά η Σουηδία ήρθε μόλις 12η, στην προτίμηση του κόσμου στον Ημιτελικό.

Το 2009, στους ημιτελικούς το σύστημα της ψηφοφορίας ήταν ίδιο με τους ημιτελικούς της προηγούμενης χρονιάς, ενώ διαφοροποίηση υπήρχε στον μεγάλο Τελικό.

Στον Α Ημιτελικό στην ψηφοφορία του κοινού ήρθε 10η, όπως και την προηγούμενη χρονιά, η ΠΓΔΜ. Την χώρα εκπροσωπούσε το συγκρότημα Next Time με το τραγούδι Nešto što kje ostane. Ωστόσο, με βάση τους κανονισμούς της ψηφοφορίας, την πρόκριση πήραν, οι Waldo’s People που είχαν καταταχθεί 12οι στην ψηφοφορία του τηλεοπτικού κοινού, πήραν όμως την wildcard της κριτικής επιτροπής, στερώντας έτσι, τη θέση για άλλη μια φορά στη ΠΓΔΜ.

Στον Β Ημιτελικό, στη 10η θέση του τηλεοπτικού κοινού ήρθε η Σερβία, με τους Marko Kon and Milaan και το Cipela. Ωστόσο, η Σερβία δεν ήταν τόσο ψηλά στην κρυφή ψηφοφορία της επιτροπής, με αποτελέσμα το 10ο εισιτήριο να πάρει η Κροατία με τους Igor Cukrov και Andrea και το τραγούδι Lijepa Tena, που είχε καταταχθεί 13ο.

Στον Τελικό του 2009, είχαμε για πρώτη φορά την είσοδο των κριτικών επιτροπών, οι οποίες έκριναν το αποτέλεσμα κατά 50%. Το άλλο 50% άνηκε φυσικά στη δικαιοδοσία του τηλεοπτικού κοινού της Ευρώπης.

Εδώ, παρατηρούμε 4 χώρες οι οποίες ενώ το τηλεοπτικό κοινό τις είχε υψηλά στη προτίμηση του η γνώμη της κριτικής επιτροπής ήταν εντελώς διαφορετική.

Την Ελλάδα, εκπροσωπεί ένας παλαιός γνώριμος του διαγωνισμού ο Σάκης Ρουβάς με το τραγούδι This Is Our Night. Ο Σάκης αν και μεγάλο φαβορί, δεν κατάφερε να φέρει την 2η νίκη της Ελλάδας, ωστόσο το τηλεοπτικό κοινό του χάρισε την πολύ καλή 5η θέση. Όμως, οι κριτικές επιτροπές των χωρών, κατέταξαν τον αγαπημένο των φαν, στην 11η θέση (όχι και άσχημα αν αναλογιστούμε ότι τα μετέπειτα χρόνια μας είχαν σε πολύ χαμηλότερες θέσεις), παίρνοντας ύστερα από τον συνδυασμό των ψήφων την 7η θέση και στερώντας μας μία θέση στην τελική 5αδα.

Την Αλβανία εκπροσωπεί η Kejsi Tola, με το τραγούδι Carry Me in Your Dreams. Η Kejsi, αν και ήρθε στην ικανοποιητική 11η θέση της τηλεψηφοφορίας στον μεγάλο τελικό, η κριτική επιτροπή της έδωσε μόλις τη φτωχή 23η θέση, με την Kejsi, να καταλήγει στη 17η θέση, μετά το συγκερασμό  των ψήφων.

Την οικοδέσποινα Ρωσία, εκπροσωπεί, η Anastasiya Prikhodko και η Mamo της. Η Anastasiya κέρδισε τη ψήφο του τηλεοπτικού κοινού  παίρνοντας την 8η θέση. Η κριτική επιτροπή όμως την κατέταξε μόλις 17η.

Η γειτόνισσα, της οικοδέσποινας, Αρμενία, αυτή τη χρονιά, εκπροσωπήθηκε από τις Inga and Anush, με το Jan Jan. Οι αδερφές από την Αρμενία, έλαβαν την 9η θέση στο τηλεοπτικό κοινό και την 15η στις κριτικές επιτροπές. Εντέλει, κατέληξαν 10ες.

Το 2010, το σύστημα του 50-50, εφαρμόσθηκε για πρώτη χρονιά και στους ημιτελικούς.

Εδώ, ανταμώνουμε, 3 χώρες, που ενώ ήταν κατά πολύ ευνοημένες από το τηλεοπτικό κοινό, η κριτική επιτροπή είχε πάλι διαφορετική άποψη.

Τη μαμά Ρωσία, εκπροσωπούν οι Peter Nalitch and Friends και το Lost and Forgotten. Το τηλεοπτικό κοινό με την ψήφο του τους κατατάσσει στην 4η θέση, ενώ οι κριτικές επιτροπές την έχουν εκτός τελικού και μόλις στην 14η θέση από τις 17 του Α Ημιτελικού. Ωστόσο, η Ρωσία κατάφερε να προκριθεί μόλις 7η στον μεγάλο Τελικό.

Τη χώρα του  Άι Βασίλη, εκπροσωπούν οι γλυκιές Kuunkuiskaajat με το τραγούδι, Työlki ellää. Τα κορίτσια από την Φινλανδία ήρθαν 6ες στην εκτίμηση του Ευρωπαϊκού κοινού, με τις επιτροπές να την περιορίζουν στη 15η θέση του Α Ημιτελικού. Οι Kuunkuiskaajat ήρθαν 11ες χάνοντας την πρόκριση για τον Τελικό.

Τη Σουηδία, εκπροσωπεί η Anna Bergendahl με το τραγούδι This Is My Life. Η μη πρόκριση της Σουηδίας, στον Τελικό (που αποτελεί και τον μοναδικό αποκλεισμό στην ιστορία της Χώρας στο Διαγωνισμό), ήταν μεγάλο σοκ για τους περισσοτέρους. Η Anna ήρθε 9η στη ψηφοφορία του τηλεοπτικού κοινού και 11η στη βαθμολογία της κριτικής επιτροπής. Μετά τον συνδυασμό των ψήφων η Σουηδία ήρθε 11η, χάνοντας έτσι για πολύ λίγο την πρόκριση και δίνοντας την πρόκριση στη Κύπρο η οποία κατατάχθηκε 10η.

Δύο από τις αδικημένες χώρες του Τελικού, που ενώ ευνοήθηκαν από το τηλεοπτικό κοινό, η επιτροπή της έριξε στο βαθμολογικό πίνακα, είναι η Γαλλία και η Σερβία.

Η Γαλλία, εκπροσωπήθηκε από τον Jessy Matador και το τραγούδι Allez Ola Olé. Ένα τραγούδι, που έχει κάνει μεγάλη επιτυχία μετά το Διαγωνισμό του 2010 και ακούγεται ακόμη και σήμερα.

Η Γαλλία ήρθε 8η στην επιλογή του τηλεοπτικού κοινού και 22η στην κριτική επιτροπή, με τον συνδυασμό ψήφων να έρχεται 12η, μία μερικώς ικανοποιητική θέση.

Ο Milan Stanković αντιπροσωπεύει αυτή τη χρονιά τη Σερβία στο Θεσμό, με το τραγούδι Ovo je Balkan. Ο Milan ήρθε 10ος στη προτίμηση του κόσμου, ενώ μόλις 21ος στην κριτική επιτροπή. Άλλη μία αδικημένη συμμετοχή που δεν στηρίχθηκε από τις κριτικές επιτροπές.

Περνάμε στην τελευταία χρονιά, σε αυτό το πρώτο μέρος του συγκεκριμένου αφιερώματος, στο 2011.

Το 2011 το σύστημα ψηφοφορία ήταν ίδιο με αυτό του 2010.

Ο Διαγωνισμός πραγματοποιείται στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας. Ο πρώτος Ημιτελικός, αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, ως προς τον τρόπο μετάδοσης των πρώτων τραγουδιών, σε πολλές χώρες.

Οι 5 πρώτες χώρες σε σειρά εμφάνισης έρχονται σε αποκλεισμό, με τους συμμετέχοντες να ρίχνουν το φταίξιμο στους διοργανωτές.

Σε αυτόν τον Ημιτελικό, θα λέγαμε 6 χώρες, ενώ το τηλεοπτικό κοινό τους είχε είτε υψηλά στην προτίμηση του είτε τους είχε δώσει την πρόκριση, οι κριτικές επιτροπές πάλι, είχαν άλλη άποψη.

Την Ελλάδα μας, εκπροσωπούν ο Λούκας Γιώρκας και ο  Stereo Mike, με το τραγούδι Watch My Dance. Τα αγόρια μας ήρθαν πρώτοι στην ψηφοφορία του κοινού της Ευρώπης, με την κριτική επιτροπή να μας δίνει την 9η θέση. Ωστόσο, ο συνδυασμός των ψήφων των δύο, έκανε την Ελλάδα να διατηρήσει τη νικητήρια της θέση.

Τη Γεωργία, εκπροσωπεί η μπάντα, Eldrine, της οποίας η leader Beso Tsikhelashvili, κατέκτησε και το πολύ γνωστό Barbara Dex Award. Η Γεωργία, ήρθε 5η στη προτίμηση του κοινού, ενώ οι κριτικές επιτροπές, την είχαν εκτός πρόκρισης στην 13η θέση. Όμως, η Eldrine, κατάφερε να προκριθεί 6η στο Μεγάλο τελικό.

Η Ρωσία, εκπροσωπείται από τον Alexey Vorobyov και το τραγούδι Get You. Ο Alexey, ήρθε 4ος στον Α Ημιτελικό, ενώ οι κριτικές επιτροπές του έδωσαν μόλις 31 βαθμούς και την 16η θέση. Παρ’ όλα αυτά, ο Alexey, κατάφερε να περάσει στον Τελικό, αφού μετά τον συνδυασμό των ψήφων ήρθε 9ος.

Σε αντίθεση με τις παραπάνω χώρες που κατάφεραν να προκριθούν παρόλο της αντίθετης γνώμης της κριτικής επιτροπής, 3 άλλες χώρες, που ενώ  το τηλεοπτικό κοινό τις είχε εντός Τελικού, η βαθμολογία των ειδικών της επιτροπής, τις καταπόντισε με αποτέλεσμα να μείνουν στα Ημιτελικά.

Αυτές ήταν η Αρμενία, η Νορβηγία και η Τουρκία.

Η Αρμενία, που εκπροσωπήθηκε από την Emmy και το τραγούδι Boom Boom, ήρθε 7η στο τηλεοπτικό κοινό  και 15η στις κριτικές επιτροπές. Τελικά κατέκτησε την 12η θέση στον Α Ημιτελικό, χάνοντας για πρώτη και μοναδική φορά στην ιστορία της στο Διαγωνισμό πρόκριση.

Η Stella Mwangi και το Haba Haba, εκπροσωπούν τη Νορβηγία αυτή τη χρονιά στο Διαγωνισμό. Μια συμμετοχή που ήταν και στην 10αδα το στοιχημάτων. Παρ’ όλα αυτά, η Stella Mwangi, δεν κατάφερε να προκριθεί στον Τελικό, μιας και οι κριτικές επιτροπές της έδωσαν τη φτωχική 17η θέση, σε αντίθεση με την 9η του τηλεοπτικού κοινού, που δεν ήταν αρκετή για να την περάσει στην επόμενη φάση.

Την Τουρκία, εκπροσωπεί το συγκρότημα Yüksek Sadakat και το Live It Up. Το τηλεοπτικό κοινό έχει για άλλη μια φορά στον Τελικό την Τουρκία (10η), με τις κριτικές επιτροπές να έχουν διαφορετική άποψη, αφού την κατέταξαν  12η. Η Τουρκία, αυτή τη χρονιά, πετυχαίνει και τον μοναδικό αποκλεισμό της στην ιστορία της στο Διαγωνισμό.

Από την άλλη, στον 2ο Ημιτελικό, συναντάμε τρεις χώρες που ενώ το τηλεοπτικό κοινό, τις είχε δώσει το εισιτήριο για τον Τελικό, η κριτική επιτροπή τις είχε χαμηλά στην κατάταξη της. Αυτές είναι η Βοσνία & Ερζεγοβίνη, η Λευκορωσία και η Μολδαβία.

Τη Λευκορωσία εκπροσωπεί η Anastasia Vinnikova με το τραγούδι I Love Belarus και παρόλο που το κοινό της Ευρώπης της είχε δώσει την πρόκριση, η χαμηλή κατάταξη των κριτικών επιτροπών, την άφησε εκτός Τελικού.

Τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη εκπροσωπεί ο Dino Merlin, με το Love in Rewind. Ο Dino ήταν 2ος στη ψηφοφορία του κοινού, ενώ μόλις 11ος στις κριτικές επιτροπές, χωρίς αυτή η χαμηλή 11η θέση να του στερήσει την πρόκριση του.

Τέλος, η Μολδαβία εκπροσωπείται από τους Zdob şi Zdub, οι οποίοι εκπροσώπησαν τη χώρα στο μακρινό 2005. Αυτή τη χρονιά διαγωνίζονται με το τραγούδι So Lucky. Το συγκρότημα από τη Μολδαβία έρχεται 8ο στη προτίμηση του τηλεοπτικό κοινού και 13ο στη προτίμηση των κριτικών επιτροπών. Η Μολδαβία καταφέρνει να προκριθεί στο μεγάλο Τελικό μόλις 10η.

Στον μεγάλο Τελικό, όπως και στον Ημιτελικό, η Ελλάδα, η Γεωργία και η Ρωσία, ενώ βρέθηκαν υψηλά στην προτίμηση του τηλεοπτικού κοινού, οι κριτικές επιτροπές είχαν εκτός 10αδας τις συμμετοχές αυτές.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα ήρθε 3η στο televoting και 14η στις Juries, η Γεωργία 8η και 16η αντίστοιχα και η Ρωσία 7η  και 25η.

Επιπλέον, μία από τις Big 5, το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ ήταν 5ο στο televoting, οι Juries το κατέταξαν 22ο. Τη χώρα, εκπροσωπούσαν το πολύ γνωστό συγκρότημα Blue, με το τραγούδι I Can.

Εδώ ολοκληρώνεται το Α μέρος του αφιερώματος για τις συμμετοχές που ενώ το τηλεοπτικό κοινό τις είχε είτε υψηλά στην προτίμηση του, είτε τις είχε χαρίσει την πρόκριση στο μεγάλο Τελικό της Eurovision, η γνώμη της κριτικής επιτροπής ήταν εντελώς διαφορετική.

Μείνετε συντονισμένοι για το Β μέρος, όπου θα αναλύσουμε τις χρονιές 2012,2013,2014.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 Σχόλια

  • Τόσο οι κριτικές επιτροπές όσο και οι televoters έχουν διαπράξει “εγκλήματα” κατά καιρούς.
    Η λίστα είναι ατελείωτη…

    Όσον αφορά τις επιτροπές συγκεκριμένα, προσωπικά πιστεύω ότι αυτές είναι απαραίτητες σ’ έναν μουσικό διαγωνισμό. Το πρόβλημα στη γιουροβίζιον είναι ότι αποδείχθηκαν κατώτερες των περιστάσεων. Και είναι λογικό μιας και συνήθως αυτές δεν αποτελούνται από ειδικούς (συνθέτες, στιχουργούς κλπ), αλλά από tv celebrities 🙁

    • St.

      Οι επιτροπές είναι όντως απαραίτητες σ’ εναν μουσικό διαγωνισμό, αλλά για ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα θα πρέπει να ισχύσουν οι παρακάτω προυποθέσεις, κοινώς οι επιτροπές πρέπει:
      -να γίνουν ξανά 16μελείς (όπως μέχρι το 1997). Είναι αστείο 5 άτομα να κρίνουν το 50% του συνολικού αποτελέσματος.
      -να αποτελούνται αποκλειστικά από επαγγελματίες ειδικούς (συνθέτες, στιχουργούς, παραγωγούς κλπ) & να κρίνουν βάσει σύνθεσης, στίχου, φωνής & ερμηνείας.
      -να βγάζουν την τελική δεκάδα, κοινώς να αλλάξει ο τρόπος βαθμολογίας. Το ισχύων σύστημα που κάθε κριτής βαθμολογεί όλα τα τραγούδια & συγκεκριμένα το καλύτερο με 1 & το χειρότερο με 26 είναι απαράδεκτο (για να μη χρησιμοποιήσω χειρότερη λέξη), μιας & αυτή η βαθμολογία μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά & να ακυρώσει την ψήφο του κόσμου.
      -να ψηφίζουν ταυτόχρονα με το televoting.

      • Βαγγέλης

        Συμφωνώ με όλα. Να προσθέσω ότι πρέπει να ψηφίζει ο καθένας/καθεμία μυστικά ώστε να μην συντονίζουν το αποτέλεσμα.

        Να διευκρινίσω πάντως ότι με το νέο σύστημα ψηφοφορίας που ισχύει από πέρσι, η χαμηλή βαθμολογία των κριτών δεν μπορεί να ακυρώσει την ψήφο του κοινού αφού πλέον οι δύο βαθμολογίες δεν συμψηφίζονται. Μπορεί όμως ένας κριτής να ακυρώσει τις ψήφους των άλλων κριτών, τραβώντας προς τα κάτω τον μέσο όρο του συγκεκριμένου τραγουδιού.

        • St.

          Αν δεν είσαι στο top3 των επιτροπών δεν μπορείς να κερδίσεις ακόμα & να έρθεις 1ος στο televoting με πάνω από 300 βαθμούς γιατί οι διαφορές είναι μεγάλες. Το κόλπο είναι δοκιμασμένο & ως συνήθως το φαβορί καταλήγει 5ο ή 6ο στις επιτροπές.

  • -_-

    Οι κριτές έχουν εμφανιστεί απο το 2009,οχι 2008.

    • Απόστολος Μπογιάννος Απόστολος Μπογιάννος

      Το 2008 ψήφιζαν μόνο στους Ημιτελικούς και αποφάσιζαν για τη 10η χώρα που θα προκριθεί από κάθε Ημιτελικό, στη μυστική τους ψηφοφορία.

  • Απόστολος

    Οι επιτροπές θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν στη Eurovision. Είναι ένας (θεωρητικά) διαγωνισμός τραγουδιού, οπότε οι επιτροπές είναι αναγκαίες.
    Το πρόβλημα σχετίζεται με το πως ψηφίζουν οι επιτροπές. Τις περισσότερες φορές δεν ψηφίζουν με καθαρά μουσικά κριτήρια, αλλά περισσότερο με συμπάθειες και αντιπάθειες και πολιτικά και οικονομικά κριτήρια. Επιπλέον, οι περισσότεροι σε αυτές τις επιτροπές δεν έχουν καμία σχέση με τη μουσική.
    Από εκεί και πέρα όμως, και ο κόσμος πολλές φορές αυτό που ψηφίζει είναι περισσότερο με κριτήριο την ομορφιά, τη συνολική εμφάνιση, το τι θα του πλασάρουν τα διάφορα ΜΜΕ ως καλό, ωραίο και ποιοτικό και επιπλέον σύμφωνα με το reality που πολλές συμμετοχές πουλάνε για να κερδίσουν εντυπώσεις.
    Όπως και να το δει κάποιος δηλαδή, η Eurovision μόνο διαγωνισμός τραγουδιού δεν είναι.

  • Truth Greek Seeker Eurovision Fan

    Βασικά οι επιτροπές στη διοργάνωση αυτή είναι σαν τα δίκοπα μαχαίρια.Από τη μία πρέπει να φύγουν γιατί ψηφίζουν με καθοδήγηση από τη χώρα τους.Δηλαδή κρίνουν πρώτα γεωπολιτικά,οικονομικά,πολιτικά,κοινωνικά,γειτονικά και τελευταία μουσικά.Από την άλλη όμως έχουν σώσει αρκετές φόρες τη παρτίδα από τραγούδια-παρωδίες.Δε ξέρω τώρα αν πρέπει να ‘μαστε σαν Ελλάδα υπέρ ή κατά των κριτικών επιτροπών.Η αλήθεια είναι όμως ό,τι από το 2009 που ξεκίνησε η οικονομική κρίση και όλη αυτή η κριτική και κακία της Ευρώπης απέναντι στην Ελλάδα μέχρι και σήμερα εν έτη 2018 μόνο ΚΑΚΟ έχουν κάνει στη χώρα μας.Φέτος με τη Γιάννα Τερζή στέλνουμε το Όνειρο Μου ένα Epic Cinematic – Masterpiece Balkan Song με ανατριχιαστικά Vibes που μπορεί ΑΝΕΤΑ να ψηφιστεί και από κριτικές επιτροπές αλλά και από κοινό.Το λέω αυτό γιατί με σύγκριση με πέρσι το 2017 με τη Demy μόνο από τα Views στο Youtube να δείτε το Lyrics Video φτάνει στις 7.000.000 προβολές.Το Video Clip φτάνει στις 1.500.000 προβολές.Ενώ και στο επίσημο κανάλι της Eurovision κοντεύει σιγά σιγά στο 1.000.000 προβολές.Σημαίνει ό,τι υπάρχει ανταπόκριση και από το κόσμο.Μπορεί να υποστηριχτεί και στα δύο κριτήρια αξιολόγησης (επιτροπή-κοινό) – Είδωμεν ποιος θα ξανα-κάνει τη λαδιά…

    • Βαγγέλης

      Χώρες με μεγάλη διασπορά όπως η Ελλάδα, η Τουρκία, η Αρμενία κτλ. είναι λογικό να παίρνουν χαμηλότερους βαθμούς από τις επιτροπές σε σχέση με το televoting. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που οι επιτροπές επανήλθαν: Όχι η “ποιότητα”, αλλά για να διασφαλιστεί μεγαλύτερη ισορροπία υπέρ των χωρών που δεν είχαν κάποια διασπορά για να βασιστούν επάνω της. Και το λέω αυτό αν και πιστεύω οτι πολλά πρέπει να αλλάξουν για να έχουν κάποιο νόημα οι ψήφοι τους: να αποτελούνται μόνο από επαγγελματίες μουσικούς και όχι τον κάθε τυχάρπαστο, να ψηφίζουν μυστικά ώστε να μην συνεννοούνται και “συντονίζουν” τις ψήφους τους, να μην βάζουν σε σειρά κατάταξης όλα τα τραγούδια αλλά να ψηφίζουν μόνο τα αγαπημένα τους κτλ.

      Όσο για το φετινό τραγούδι της Ελλάδας, πολύ φοβάμαι οτι οι επιτροπές πάντα μαυρίζουν έθνικ κομμάτια, όσο καλά κι αν είναι (πχ την Ουγγαρία περσι). Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματά τους είναι ότι πάντα προωθούν ανώδυνα, “ραδιοφωνικά” και αγγλόφωνα ακούσματα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελλάδα τα πηγε καλύτερα στις επιτροπές παρά στο κοινό μόνο σε δύο περιπτώσεις που έστειλε κάτι τέτοιο (το “One last breath” και το “This is love”).

  • EscFan

    Πιστεύω οτι αξίζει και μια αναφορά στη συμμετοχή της Γαλλίας το 2009 με την απίστευτη Patricia Kaas. To κοινό την κατέταξε μόλις 17η και οι επιτροπές 4η! Σε περιπτώσεις σαν και αυτή θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν επιτροπές και όπως πολύ σωστά ειπώθηκε και πιο πάνω τα μέλη των επιτροπών θα έπρεπε να είναι επαγγελματίες του χώρου της μουσικής με πολλά χρόνια εμπειρία και όχι εμπορικά tv παιδαρέλια. Για παράδειγμα, λίγα χρόνια πριν στην Σουηδία επιτροπή ήταν ο Oscar Zia!! Αν είναι ποτέ δυνατόν. Ή στην ελλάδα η Μαίρη Συνατσάκη…

    • Απόστολος Μπογιάννος Απόστολος Μπογιάννος

      Το συγκεκριμένο αφιέρωμα αφορά μόνο τις συμμετοχές που ψηφίστηκαν από το τηλεοπτικό κοινό ενώ από την κριτική επιτροπή όχι. Το αντίθετο του παρόντος άρθρου, στο οποίο γίνεται και αναφορά στην Patricia Kaas, έχει γίνει αφιέρωμα από το INFE GREECE και μπορείς να το βρεις στην κατηγορία Specials.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.