Eurovision 2021 Α’ Ημιτελικός: πρωτιές και ρεκόρ

Ο Α΄ Ημιτελικός είναι πλέον παρελθόν, όχι όμως και κάποια αξιοσημείωτα που καταγράφηκαν στην ιστορία ή έστω στη συλλογική μνήμη των απανταχού φαν:

  • H Eden Alene τραγούδησε απόψε την πιο ψηλή νότα (“whistle note”) στην ιστορία του διαγωνισμού (Β6). Ακολουθούν η Maja Blagdan (CRO 96-Bb6, η οποία δεν έσπασε μόνο το φράγμα της γλώσσας, όπως είπε η τότε εκφωνήτρια, αλλά και του… ήχου), η Kaliopi (MKD 12-A6), πάλι η Kaliopi (MKD 16-G6, η ψηλότερη τελική νότα όλων των εποχών), η Monica Aspelund (FIN 77-G6, η μεγαλύτερη διάρκεια για τόσο ψηλή νότα), η Elina Nechayeva (EST 18-F6), η Jamala (UKR 16-F6), η Rona Nishliu (ALB 12-F6), η Justyna Steczkowska (POL 95-E6), η Paula Seling (ROM 10-E6) και πάλι η ίδια (ROM 14-D6, με μεγαλύτερη, όμως, διάρκεια). Στους άνδρες το ρεκόρ κατέχει ο Eugent Bushpepa (ALB 18-A5) και ακολουθεί ο Blas Cantó (SPA 21-G5). Ψηλά στη λίστα είναι και οι εξής συμμετοχές: Σουηδία 2009 (C6 και για λίγο D6), Αυστραλία 2019 (C#6), Μάλτα 2004 (Β5), Σουηδία 2013 (Gb5), Ρουμανία 2013 (G5), Ισπανία 2014 (E5), Ισπανία 2012 (C#5, σύντομη D5), Ουκρανία 2006 (C5). Πηγή: Wiwibloggs

Σημείωση 1: αναρωτιόμαστε η Μαντώ ποιά νότα τραγούδησε. Περιμέναμε να βρίσκεται στη λίστα, όπως και ο Nuno Resende ή ο Mihai Traistariu

Σημείωση 2.: για την ιστορία, τη μακρύτερη κορώνα έβγαλε η Mary Spiteri (MAL 92). Λογικά, δεύτερος πρέπει να είναι ο Camillo Felgen (LUX 62).

Σημείωση 3: Οι νότες ξεκινούν από το Α (λα) και συνεχίζουν (το Β είναι το σι, το C είναι το ντο κ.ο.κ.). Το σύμβολο # είναι η δίεση και το b η ύφεση, ενώ ο αριθμός (5 ή 6) δηλώνει την οκτάβα, όπως απεικονίζεται στο κλαβιέ του πιάνου.

  • Όπως επεσήμανε ο Γιώργος Καπουτζίδης, η Efendi εκφώνησε τα περισσότερα “ma” όλων των εποχών (οι περισσότεροι προτιμούν το “la”).
  • Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται το βίντεο ασφαλείας, αντί για τη ζωντανή μετάδοση. Αυτό έγινε στη συμμετοχή της Αυστραλίας, η οποία δεν μπόρεσε να παρευρεθεί. Η χώρα αποκλείστηκε για πρώτη φορά.
  • Η Ουκρανία παραμένει η μοναδική χώρα που δεν έχει παραμείνει ποτέ στον ημιτελικό.
  • Τα πολιτικά -παραδόξως- δεν επηρέασαν: ούτε η Ρωσο-Ουκρανική σύρραξη, ούτε το αιματοκύλισμα Εβραίων και Παλαιστινίων στη λωρίδα της Γάζας, ούτε οι συμπλοκές στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, με την ενεργή συμμετοχή της Efendi κατά των Αρμενίων.
  • Δεν πέρασε καμία από τις Βαλκανικές χώρες (Σλοβενία, Κροατία, Βόρεια Μακεδονία, Ρουμανία).
  • Τελικά η Σουηδία ό, τι και να στείλει περνά. Το ίδιο συνέβη και με άλλες αγαπημένες και ευνοούμενες της EBU (Αζερμπαϊτζάν, Ουκρανία). Χώρες που είχαν φωνές αλλά όχι τραγούδι (Σλοβενία, Βόρεια Μακεδονία) δεν τα κατάφεραν, όπως επίσης και όσες είχαν έντονες φωνητικές αστάθειες και μάλιστα σε όλες τις πρόβες (Ρουμανία, Ιρλανδία). Δύο φορές περιμέναμε υπομονετικά την αλλαγή των σκηνικών, όπως επεσήμανε μία από τις παρουσιάστριες η Chantal Janzen.
  • Για πρώτη φορά στην πρόβα των επιτροπών (jury show) τρία τραγούδια επαναλήφθηκαν: Ρουμανία και Ουκρανία, διότι υπήρχε πρόβλημα στην επιστροφή του ακουστικού και η Μάλτα, διότι η αλλαγή των σκηνικών της Ουκρανίας έγινε “με την ψυχή στο στόμα” και η Destiny λαχάνιασε. Στο ίδιο σώου, το οποίο έκανε αρκετές φορές “κοιλιά” λόγω διαφόρων τεχνικών θεμάτων, ερμήνευσαν κανονικά τις συμμετοχές τους τρεις χώρες του τελικού (Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία), για να τους δοθεί η δυνατότητα να ακουστούν περισσότερες φορές.
  • Ίσως ειναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ένα χειροποίητο, μινιμαλιστικό σκηνικό, τόσο όπως βγαίνει στην οθόνη, όσο και όπως είναι στην πραγματικότητα, με μία κοπέλα να το κινεί χειροκίνητα (Ιρλανδία).
  • Η πλατφόρμα Peacock θα μεταδώσει και τις τρεις βραδιές στις Η.Π.Α.
  • Ποιός χειροκροτούσε όρθιος όλα τα τραγούδια; Ο Νορβηγός Tix!

 

Αν έχετε εντοπίσει κάτι επιπλέον, ευχαρίστως να το προσθέσουμε!

3 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.