Αφιέρωμα : Όταν η Ελλάδα εμπνέει τις συμμετοχές άλλων χωρών!

Η Ελλάδα μπορεί να έκανε το ντεμπούτο της στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision το 1974 με την Μαρινέλλα και το «Λίγο Κρασί, Λίγο Θάλασσα και το Αγόρι μου» όμως το ελληνικό ηχόχρωμα στην σκηνή της Eurovision κυριαρχούσε σε αρκετές συμμετοχές των χωρών που λάμβαναν μέρος πριν και μετά την πρώτη συμμετοχής της χώρας μας στον διαγωνισμό. Σε αυτό το αφιέρωμα μας λοιπόν θα δούμε τις εμφανείς ελληνικές μουσικές επιρροές στο πέρασμα των χρόνων σε διάφορα τραγούδια των Ευρωπαϊκών χωρών που λάμβαναν μέρος κατά καιρούς στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.

Νορβηγία 1993

Ίσως ένα από τα αγαπημένα κομμάτια για εμάς τους φαν η συμμετοχή της Νορβηγίας το 1993 με εμφανή το ελληνικό στοιχείο και το μπουζούκι. Το «Alle mine tankar«, σε ρυθμούς συρτάκι με την 16χρονη Silje Vige, το βράδυ της 15ης Μαΐου κατέκτησε στην κυριολεξία τους θεατές του Green Glens Arena του Millstreet στην Ιρλανδία, άλλα και την καρδιά της ελληνικής κριτικής επιτροπής, αφού του έδωσε εκείνη την βραδιά ένα ωραιότατο 12ρι και κατέληξε στην 5η θέση του βαθμολογικού πίνακα με 120 βαθμούς. Ο Έλληνας που έπαιζε επί σκηνής μπουζούκι και συνόδευε την ερμηνεύτρια είναι ο Λάκης Καρνέζης παντρεμένος με Νορβηγίδα γνωστός στην αθηναϊκή μουσική σκηνή από την δεκαετία του ’50 πλάι στον Μίκη θεοδωράκη, Καίτη Γκρέυ, Άκη Πάνου κ.α.  Για την ιστορία το τραγούδι στο επίσημο cd δεν περιελάμβανε το μπουζούκι.


Ολλανδία 1972

To ντουέτο Sandra & Andres από την Ολλανδία επιλέχθηκε από την τότε Ολλανδική κρατική τηλεόραση να εκπροσωπήσει την Ολλανδία τραγουδώντας 3 τραγούδια στον εθνικό τελικό, όπου το νικητήριο «als het om de liefde gaat«, πήρε το πολυπόθητο εισιτήριο για το Εδιμβούργο όπου και διεξαγόταν ο διαγωνισμός την χρονιά εκείνη. Το παράδοξο στο τραγούδι αυτό είναι ότι στο δίσκο που κυκλοφόρησε στην Ολλανδία έχει εμφανή το μουσικό άκουσμα του μπουζουκιού στο ρεφρέν και επίσης είναι σε ρυθμό συρτάκι και αυτό. Στην ζωντανή, όμως εμφάνιση του τραγουδιού στην σκηνή του Usher Hall το μπουζούκι υπήρχε αλλά τα φωνητικά που πλαισίωναν το ντουέτο ήταν πιο δυνατά από τους ήχους του ελληνικού οργάνου. Το τραγούδι, το βράδυ της 25ης Μαρτίου, ήρθε 4ο με 106 βαθμούς.

Νορβηγία 1966

Η συγκεκριμένη συμμετοχή της Νορβηγίας μπορεί να μην είχε κάποιο στοιχείο ελληνικό ή να ήταν γραμμένο σε ρυθμούς συρτάκι όπως οι προηγούμενες αναφορές αλλά, από την αρχή του τραγουδιού, οι νότες του μας ταξιδεύουν νότια από τον παγωμένο βορρά όπου είναι και η καταγωγή του και πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα. Πράγματι το «Intet Er Nytt Under Solen» με την 16χρονη τότε Åse Kleveland ήταν για πολλούς ένα τραγούδι περίεργο και αντί-φεστιβαλικό. Όμως για ‘μας τους Έλληνες ο ήχος του ήταν πολύ οικείος γιατί παρέπεμπε στους ρυθμούς του νέου κύματος, όπως λεγόταν τότε η μουσική επανάσταση που από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 μεσουρανούσε στα τότε μουσικά δρώμενα της εποχής. Να αναφερθεί εδώ πως η Ελλάδα δεν έπαιρνε μέρος τότε και το τραγούδι ήρθε 3ο με 15 βαθμούς και ήταν η καλύτερη θέση της Νορβηγίας μέχρι την νίκη της το 1985.

Ένα δείγμα από το νέο κύμα :


Σουηδία 1975

Μετά την νίκη των ABBA, οι Σουηδοί περήφανοι που κέρδισαν τον διαγωνισμό επέλεξαν ένα τραγούδι για να τους εκπροσωπήσει κάπως όχι στα δικά τους ακούσματα μια και το στυλ του παρέπεμπε σε ελληνικά τραγούδια της εποχής και το μπουζούκι ήταν εμφανές σαν ήχος μέσα στο τραγούδι ακόμα και στην σκηνή του Stockholmsmässan όταν εμφανίστηκε ο ψηλός ερμηνευτής Lars Berghagen τραγουδώντας το «Jennie, Jennie«. Το τραγούδι κατέκτησε την 8η θέση στον βαθμολογικό πίνακα με 72 βαθμούς και εδώ να σημειωθεί πως την χρονιά εκείνη η Ελλάδα ήταν απούσα ως διαμαρτυρία για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο μια και το 1975 η Τουρκία έκανε το ντεμπούτο της στην σκηνή της Eurovision.

Μείνετε συντονισμένοι στον infegreece για το επόμενο αφιέρωμα μας!

5 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *