Ισραήλ : 20 χρόνια μετά η ιστορία θα επαναληφθεί;

Ισραήλ : 20 χρόνια μετά η ιστορία θα επαναληφθεί;

Το Ισραήλ αν και βρίσκεται στην Ασία, περιτριγυρισμένο από ισλαμικά κατά βάση κράτη, συνέδεσε την ύπαρξη του και τους δεσμούς του με την Ευρώπη. Συμμετέχει στο διαγωνισμό της Eurovision από το 1973 και στις 40 συμμετοχές του μετρά ήδη τρεις νίκες. Η τελευταία φορά ήταν 20 χρόνια πριν, όταν με τη Dana International και τη Diva κέρδισε σε μία από τις πιο αμφίρροπες βαθμολογίες στην ιστορία του διαγωνισμού. 20 χρόνια ίσως είναι πολλά και η Netta φαίνεται ότι είναι ικανή, να επαναλάβει το θρίαμβο της Dana. Μάλιστα υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία της τότε συμμετοχής του Ισραήλ με τη φετινή. Αυτές τις ομοιότητες θα προσπαθήσουμε να σας παρουσιάσουμε παρακάτω, έτσι φυσικά όπως τις εκλαμβάνει ο γράφων, εκθέτοντας απλά μία μόνο οπτική και αναμένοντας και τα δικά σας σχόλια, αφού είδαμε ότι αυτή η σειρά των άρθρων μας, σας ενδιαφέρει και τα υποστηρίζετε με θέρμη.

Ημέρα της Ευρώπης, 9 Μαΐου του 1998 και η Dana International με το χορευτικό τραγούδι της κερδίζει στο διαγωνισμό της Eurovision, που εμπορικά και τηλεοπτικά παρουσίαζε ήδη πολλά σημάδια κόπωσης. Μπαλάντες και χώρες του βορρά είχαν το προνόμιο της νίκης, χαρακτηριστικό είναι ότι η Ιρλανδία από το 1987 μέχρι το 1997 κέρδισε πέντε φορές, με μία συνταγή που σχεδόν επαναλαμβάνονταν.

Το 1998 ήταν η πρώτη χρονιά που το televoting εφαρμόστηκε σχεδόν σε όλες τις διαγωνιζόμενες χώρες. Πολλοί μάλιστα είπαν ότι αν δεν υπήρχε τηλεψηφοφορία το 1998 η Dana International δεν θα κέρδιζε, με πιθανότερο νικητή τη μπαλάντα της Μάλτας, με τη γνωστή μας Chiara που τελικά κατετάγη τρίτη επτά μόλις βαθμούς από την κορυφή.

Η Diva ήταν ένα τραγούδι που εξυμνούσε το γυναικείο φύλο, κάνοντας αναφορές στην Αφροδίτη, αλλά και στην Κλεοπάτρα. Η Dana International, μια τρανσέξουαλ από το Ισραήλ των αντιθέσεων, τη χώρα των ραβίνων αλλά και των ξέφρενων πάρτι, τη χώρα της Ιερουσαλήμ αλλά και του Τελ Αβιβ, ταξιδεύει στο Μπέρμιγχαμ για το διαγωνισμό έχοντας πίσω της την κατακραυγή των συντηρητικών κύκλων των συμπατριωτών της. Τελικά πετυχαίνει την τρίτη νίκη για τη χώρα της, φέρνοντας το διαγωνισμό το 1999 στην Ιερουσαλήμ, αλλά καταφέρνοντας ταυτόχρονα να προκαλέσει το ενδιαφέρον των ΜΜΕ όλου του πλανήτη, κάτι που δεν είχε καταφέρει κανένας νικητής τα τελευταία χρόνια και κάτι που είχε μεγάλη ανάγκη ο διαγωνισμός.

Ερχόμαστε τώρα στο 2018 και στη Netta. Πρόκειται για μία τραγουδίστρια-φιγούρα, ακριβώς όπως ήταν και η Dana International. Το τραγούδι της, Toy, είναι εμπνευσμένο από το κίνημα #MeToo, που αφορά καταπιεσμένες γυναίκες. Οι στίχοι εξάλλου είναι ενδεικτικοί: Wonder woman don’t you ever forget, you’re divine and he’s about to regret….I’m not your toy, you stupid boy. 

Κεντρικός ήρωας και εδώ είναι η γυναίκα και η καταπίεση της, που αν και βρισκόμαστε στο 2018 είναι κάτι που δεν έχει εξαλειφθεί ακόμα, ούτε καν στην “προοδευτική” Ευρώπη. Dana International και Netta προκαλούν τον μέσο τηλεθεατή και διχάζουν, είτε τις λατρεύεις είτε τις μισείς, σίγουρα όμως δεν περνάν απαρατήρητες. Τραγουδούν για τη γυναίκα, δυο τραγουδίστριες που απέχουν πολύ από τα στερεότυπα που μπορεί να έχουμε για τη γυναικεία φύση, για διαφορετικούς πάντα λόγους.

Αν το Toy νικήσει θα έρθει να σπάσει την κυριαρχία των λεγόμενων “ποιοτικών” τραγουδιών στο διαγωνισμό, αφού θα είναι η πρώτη φορά που ένα χορευτικό, πιο pop τραγούδι, θα κερδίσει μετά το 2015. Ακριβώς όπως η Dana International διέκοψε την παντοκρατορία της μπαλάντας τη δεκαετία του 90.

Φυσικά η Eurovision, είναι ένας απρόβλεπτος διαγωνισμός, που ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το τελικό αποτέλεσμα. Παρά το γεγονός ότι η Netta είναι το μεγάλο φαβορί για τη νίκη, σύμφωνα με τα γραφεία στοιχημάτων, με αποδόσεις που φθάνουν ακόμα και στο 2,00, δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι το Toy είναι ένα “φθηνό” τραγούδι που οι κριτικές επιτροπές θα του κόψουν το δρόμο προς τη νίκη.

Κάτι που αξίζει πάντως να αναφερθεί και είναι ένα ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο, για τους λάτρεις των συμπτώσεων και των αριθμών, είναι ότι το Ισραήλ ποτέ δεν περίμενε πάνω από 19 χρόνια για να νικήσει.

Πιστεύετε ότι φέτος θα είναι η χρονιά της Netta; Θα καταφέρει να φέρει την τέταρτη νίκη στη χώρα της; Βλέπετε και εσείς ομοιότητες μεταξύ του 1998 και της φετινής τους συμμετοχής;

 

59 σκέψεις για το “Ισραήλ : 20 χρόνια μετά η ιστορία θα επαναληφθεί;

  1. Όπως κέρδισε πέρσι το ακλόνητο φαβορί Ιταλία, πρόπερσι το ακλόνητο φαβορί Ρωσία, το 2014 το μεγάλο φαβορί στα μέσα Μαρτίου, Αρμενία κλπ κλπ.
    Πριν τις πρόβες ότι πρόβλεψη και να κάνουμε είναι ανώφελη.

    Ας θυμηθούμε τη σειρά των χωρών στα στοιχήματα πέρσι τέτοια εποχή για να καταλάβουμε πόσο μακριά είμαστε ακόμα από την τελική εικόνα.
    http://wiwibloggs.com/2017/03/22/eurovision-2017-odds-bulgaria-passes-sweden-to-become-second-favourite-to-win-behind-italy/

    Σχετικά με το Toy. Το καλλιτεχνικό ύφος της Netta δεν είναι του γούστου μου, αλλά μπορώ να τη δω ως μία ενδιαφέρουσα περίπτωση, γενικά. Το πρόβλημα είναι ότι τραγούδι που της έδωσαν είναι εξαιρετικά φθηνό και μουσικά και στιχουργικά, ουσιαστικά ένα euro-trash.

    Διατηρώ και εγώ σοβαρότατες επιφυλάξεις για το κατά πόσο οι επιτροπές υπάρχει περίπτωση να το στηρίξουν μαζικάε, ειδικά με βάση την ιστορία τους τα τελευταία χρόνια. Όπως επίσης περιμένω να δω πως θα το αποδώσει ζωντανά, αφού είναι ένα τόσο οριακό τραγούδι που η ισσοροπία μεταξύ του πετυχημένου και της απόλυτης καταστροφης είναι πολύ λεπτή.

    Είμαι επίσης αντίθετος με την πονηρή χρήση όλου αυτού του κινήματος της πολιτικής κορεκτίλας του Μe Too, όπου ξαφνικά το Hollywood θυμήθηκε απολύτως υποκριτικά μόλις το 2018 ότι υπάρχει σεξουαλική εκμετάλλευση και παρενοχλήσεις, με καριέρες ανθρώπων να καταστρεφονται γιατί κάποιος θυμήθηκε ότι του έπιασαν τον πισινό 20 χρόνια πριν, κάτι που πλέον φυσικά δεν αποδεικνύεται. Αλλά η ρετσινιά και η στάμπα μένει.

  2. Προφανως και δεν κερδιζει φετος το Ισραηλ, προκειται ενα ωραιο χιτακι που πιθανοτατα θα φανει πολυ παραδοξο επι σκηνης για τον μεσο τηλεθεατη (ασε τις επιτροπες…). Θα παιχτει ψηλα στα στοιχηματα μεχρι τις προβες, γιατι προφανως καποια χωρα πρεπει να κανει τον λαγο σε ολο αυτο. Τα πραγματικα στοιχηματα με τα πραγματικα λεφτα θα παιχτουν με την ολοκληρωση των προβων..εκει θα φανει η δυναμικη του καθε τραγουδιου και θα μετρηθουν οι ουσιαστικες πιθανοτητες να παει καλα η οχι.

  3. Μακάρι να έχει την τύχη της Ιταλίας πέρσι και της Ρωσίας πρόπερσι..πραγματικά είναι ένα πολύ φθηνό τραγούδι με αυτά τα κακαρίσματα που κάνει.Τωρα εάν νικήσει αυτό θα είναι πραγματικά κρίμα για τον διαγωνισμό που έχει κάνει βήματα ώστε να ανεβαίνει ποιοτικά,όπως με την νίκη του salvador πέρσι.Δεν μπορώ να καταλάβω πως αρέσει στον κόσμο αυτό το poptrash τραγούδι και οι στοιχηματικες εταιρίας το θεωρούν και φαβορί..προσωπικά πιστεύω ότι οι επιτροπές θα το χαντακώσουν και αποκλείεται να στείλουνε τον διαγωνισμό στο Ισραήλ.

    1. Συμφωνω και επαυξανω.Για μενα νικητες ειναι οι Σουηδια,Τσεχια η Γαλλια.Τα καλυτερα τραγουδια φετος.Ποιοτικα μοντερνα ωραιες φωνες ,μπορουν να γινουν χιτ(τουλαχιστον τα δυο πρωτα σιγουρα θα γινουν).

      1. Τσεχία και Γαλλία μπορώ να συμφωνήσω Σουηδία νταξει δεν με τρελαίνει αλλά πιστεύω θα μπει δεκάδα απλά επειδή είναι η Σουηδία.Πραγματικα φέτος είναι πολύ αμφίρροπα τα πράγματα για το ποιος θα είναι ο νικητής ακόμα και στον Α’ ημιτελικό δεν ξέρουμε καλά καλά ποιος θα πρώτο περάσει με τόσο καλά τραγούδια

  4. Όλα τα φαβορί είναι μαζεμένα στο πρώτο μισό του ημιτελικού και αν ο Bjorkman το αποφασίσει ίσως δούμε Τσεχία με Ισραήλ δίπλα δίπλα χαχαχα ή Εσθονία με Ισραήλ δίπλα δίπλα
    Όσο για το toy δε βρίσκω το λόγο να κερδίσει… Αυτό που κάνει σαν κακάρισμα ακούγεται πολύ γελοίο και απορώ γιατί αρέσει τόσο πραγματικά.. Αν βγει πρώτο πραγματικά μας περιμένουν πιο κιτς τραγούδια στο μέλλον

  5. Συμφωνώ κι εγώ για την κορεκτίλα του Χόλιγουντ και τα κινήματα που έχουν εξελιχθεί σε επιχειρήσεις εκβιασμού ισχυρών και διάσημων, αυτοδικίας και ανθρωποφαγίας μέσω του ίντερνετ. Πάντως το συγκεκριμένο τραγούδι μάλλον χρησιμοποιεί ως αφορμή τον ντόρο γύρω απο αυτό το θέμα και το επενδύει με μπόλικο χιούμορ, κάτι το οποίο σίγουρα δεν χαρακτηρίζει τους διάφορους “ακτιβιστές”.

    Συμφωνώ επίσης ότι μένει να δούμε πως θα το αποδώσει στη σκηνή και πως θα ψηφίσουν οι επιτροπές. Όμως κάτι το τόσο ευρηματικό μουσικά από έναν τόσο ιδιαίτερο καλλιτέχνη σε καμία περίπτωση δεν είναι trash. Αλιμονο σε άλλες χώρες που το παίζουν αξιοπρεπείς ακολουθώντας κάθε χρόνο τις ίδιες συνταγές και φόρμουλες (βλέπε Σουηδία). Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, οι ισραηλινοί το ρισκάρουν φέτος κι εγώ τους βγάζω το καπέλο για αυτό.

    1. Γιατί είναι ευρηματικό μουσικά; Δεν είμαι ειδικός επί της μουσικής αλλά μου φαίνεται σαν ένα ακόμα φτηνό gimmick τραγούδι σαν χιλιάδες άλλα.

      1. 1:34 – 2:15 στο βίντεο: τόσες εναλλαγές από τόσα είδη σε ποπ κομμάτι μέσα σε μισό λεπτό (και χωρίς τίποτα να “κλωτσάει”) απλώς δεν υπάρχουν! Η γυναίκα τα σπάει…

        1. Σεβαστό. Δεν είμαι ειδικός, προσωπικά το κομμάτι το θεωρώ αντιαισθητικό και μου κλωτσάει από την αρχή μέχρι το τέλος (ειδικά με τα ενοχλητικά κακαρίσματα) αλλά σίγουρα είναι και θέμα προσωπικού γούστου. Επίσης, έχοντας δει αρκετά videos με ερμηνείες της καλλιτέχνιδος, η αίσθησή μου ήταν ότι μετά το τρίτο video την βρήκα επαναλαμβανόμενη και μονόχορδη. Αλλά ΟΚ, αν το κομμάτι πιάνει τον παλμό ευρύτερου κοινού, τότε μάλλον το τραγούδι εκφράζει κάτι που το κοινό έχει ανάγκη να εκφράσει. Πάω πάσο 🙂

  6. Αν κερδίσει τότε το Ισραήλ φαίνεται να καθιερώνει μια νίκη ανά 20ετια…
    Αν και πολύ νωρίς φαίνεται να έχει την απηχηση euphoria και only teardrops ωστόσο συμφωνω κι εγώ ότι μάλλον θα έχει την τύχη της Ιταλίας πέρυσι…
    Θα διχάσει αρκετά και κοινό και επιτροπές θεωρώ στη 5αδα μπορεί να φτάσει αλλά δύσκολα το λες απόλυτο φαβορί (μη ξεχνάμε και το λάιβ)… μετά τις προβες τα στοιχήματα θα χουν περισσότερη βάση η ακόμα καλύτερα μετά τους ημιτελικούς αφού και εκεί θα έχουμε και εκεί εκπλήξεις αποκλεισμούς (πχ Φινλανδία που τώρα είναι 13η..αν και ήδη πέφτει αισθητά!)
    Για την ώρα πιο πιθανούς νικητές θεωρώ Βέλγιο και φυσικά την αγαπημένη των κριτικών επιτροπών Σουηδία αλλά και το Ισραήλ αν αποδοθεί σωστά το λάιβ…Αν η Ελλάδα ήταν πιο “συμπαθής” στις επιτροπές πιστεύω ότι και εμείς θα μπορούσαμε να κερδίσουμε υπό αρκετές προϋποθέσεις….
    Το ευχάριστο είναι ότι ούτε και φέτος δε θα υπάρχει το απόλυτο φαβορί όπως το 2009 2012 2013.

    1. Πάντως αν κερδίσει τρέμω στην ιδέα για το τι θα δούμε τα επόμενα χρόνια από χώρες “κλώνους”του νικητή όπως συμβαίνει συχνά….
      Όμως η νίκη της Netta αν και εφόσον….δε νομίζω ότι θα βρει σύμφωνο τον salvador… 😛

      1. Φέτος δεν έχουμε κλώνους του περσινού νικητή πάντως. Έχουμε όμως πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε ακούσματα και είδη μουσικής. Όταν κάποιος είναι τόσο sui generis όσο ο Slavador ή η Netta δύσκολα αντιγράφεται.

        1. Εμένα προσωπικά η Πορτογαλία φετος αυτό μου βγάζει αν και μου αρέσει σα τραγούδι το ίδιο και η Ισπανία που το θεωρώ κάκιστη απομίμηση του ύφους του “amar pelos dois”
          Γενικότερα όμως ακόμα και φέτος ακούμε συμμετοχές “wanna be euphoria” βλ.Μαλτα
          Η ακόμα και Τζόνυ Λόγκαν της Ισλανδίας ή και χώρες όπως την Σουηδία να παρουσιάζει από το 2011 πανομοιότυπο ποπ στυλ κάτι που έκανε και η Ελλάδα έντονα μέχρι τη περασμένη δεκαετία (συρτάκι/μπουζούκι/λυρα και άγιος ο Θεός)….
          Αν κερδίσει το Ισραήλ (προσωπικά μου αρέσει σα συμμετοχή αλλά όχι για νίκη)θεωρώ θα δουμε πολλά τέτοια τραγούδια τα επόμενα χρόνια “χιουμοριστικα”με ένα κοινωνικο περίβλημα όπως έχει φέτος το Ισραήλ το #metoo
          Θα συμφωνήσω ότι φέτος η ποικιλία είναι μεγαλύτερη από πέρυσι!!

          1. To φετινό της Πορτογαλίας είναι ένα εντελώς σύγχρονο lo-fi κομμάτι που περισσότερο XX θυμίζει παρά Σομπράλ. Της Ισπανίας έχει κάποια σχέση, κυρίως ως προς τη ρομαντική ατμόσφαιρα που θέλει να δημιουργήσει. Αλλά μία χώρα στις 43 και μάλιστα η πιο κοντινή, δεν το λες και μαζική κλωνοποίηση.

          2. Εμένα προσωπικα μου βγάζει ότι πατάει στην ίδια βάση με κάποια πιο σύγχρονα στοιχεία όμως οπως ανέφερες,για την Ισπανία συμφωνώ…Σίγουρα δε το λες μαζική κλωνοποίηση αλλά μια τάση υπάρχει…αρχικα η επιστροφή πολλών χωρών στην εθνική τους γλώσσα είναι μια τρανή απόδειξη μιμησης…Αν δεν κέρδιζε ο salvador αμφιβαλλω αν θα ακούγαμε 5 άλλες γλώσσες (και)φέτος πλην της αγγλικής…

  7. Θεωρώ ατυχέστατη την οποιαδήποτε σύγκριση ανάμεσα στη Dana International με το “Diva” & τη Netta με το “Toy”. Η πρώτη είναι μια εκκεντρική προσωπικότητα που ερμήνευσε ένα δυνατό pop-dance κομμάτι, ενώ η άλλη προσπαθεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού κάνοντας εκκεντικές εμφανίσεις & κακαρίζοντας σε μια φτηνή σύνθεση με γελοίους στίχους.
    Όσον αφορα το λεγόμενο κίνημα #MeToo των καταπιεσμένων γυναικών, πρόκειται για άλλη μια μπαρούφα-προπαγάνδα των ημερών μας. Όπως χαρακτηριστηκά έγραψε και ο Μάριος, θύμηθηκε τώρα ξαφνικά η άλλη ότι της πιάσαν τον πισινό πριν 20 χρόνια (κάτι που δεν μπορεί φυσικά να αποδειχθεί) & με το συμπαθειο…..χ@στηκε η φοράδα στο αλώνι. Είναι άλλωστε της μόδας η συμμετοχή σου να προμοτάρεται μέσω μιας (όχι απαραίτητα αληθινής) ιστορίας. Πχ η Jamala μας μίλησε για τη δήθεν κατατρεγμένη γιαγιά της & τους κακούς Ρώσους, ενώ ο Salvador πούλησε χωρίς καμία αξιοπρέπεια το πρόβλημα της υγείας του.

    1. Η “Diva” ήταν δυνατό pop-dance κομμάτι ενώ το “Toy” είναι απλώς μια φτηνή σύνθεση με γελοίους στίχους. Αυτό είναι που λέμε η απόσταση εξιδανικεύει το παρελθόν….

  8. Τα τελευταία χρόνια αρκετές χώρες προσπαθούν να πλασάρουν μέσω της συμμετοχής τους και κάποια κοινωνικά και όχι μόνο θέματα, ώστε να “πουλήσουν” πιο πολύ το τραγούδι τους σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Φέτος για παράδειγμα έχουμε την Γαλλία (μεταναστευτικό), την Ιταλία (τρομοκρατία), Ισραήλ (καταπίεση γυναικών).

    Το γεγονός ότι από το 2015 μέχρι και πέρσι (δηλ. 3 συνεχόμενα χρόνια) ο νικητής εκτός από το τραγούδι του έχει να μας πει πιο πριν και μια “δακρύβρεχτη ιστορία” για το τι πράγμα μιλάει το τραγούδι ή κάποια προσωπική ιστορία, δεν θα μου φανεί περίεργο αν και φέτος συμβεί ακριβώς το ίδιο…
    Απ’ ότι όμως βλέπω η “ιστορία” της Γαλλίας και της Ιταλίας δεν πουλάνε τόσο, όσο του Ισραήλ. Οι επιτροπές (που πολλοί λένε ότι δεν θα ψηφίσουν την Netta) νομίζω ότι κάλλιστα μπορούν να ψηφίσουν σαν 1ο το «Toy» και κάπου μέσα στην δεκάδα π.χ το “La Forza”. Όπως είχε γίνει το 2015.

    Σαφώς και είναι πολύ νωρίς για “ασφαλή” συμπεράσματα, απλά τα τελευταία νικητήρια τραγούδια συνοδεύονται και από ένα story.
    2015 – bullying…
    2016 – πόλεμος,ξενιτιά…
    2017 – πρόβλημα υγείας…
    2018 – #MeToo…??

    Προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου το συγκεκριμένο τραγούδι, όχι για νικητήριο, αλλά ούτε για δεκάδα!

    1. ξεχασες τη Κοντσιτα το 2014…Επισης το Golden Boy τον ειχαν στηριξει οι επιτροπες, οποτε ποτε δε ξερεις..βεβαια για νικη λιγο δυσκολο αλλα ειναι μετρια χρονια κι το τραγουδι του Ισραηλ αν το δεις το θυμασαι σιγουρα, οποτε το κοινο μπορει να το στηριξει κι πολυ κιολας

  9. Συγχαρητήρια για το κείμενο και για την τόσο καλή και προσεγμένη δουλειά! Τα εξηγείτε όλα!
    Φυσικά και θα το πάρει το βραβείο η Νέττα γιατί δεν υπάρχει άλλο τόσο δυνατό και διαφορετικό τραγούδι φέτος που θα μπορούσε να χτυπήσει βραβείο εκτός από τον κούκλο της Τσεχίας.
    Αυτή η αμφισβήτηση από ένα μεγάλο ποσοστό κοινού και η πολεμική εναντίον του, μετατρέπονται σε δύναμη και σε ψήφους υπέρ του. Αυτή η αντίδραση για το ‘ναι η το όχι’, είναι η σιγουριά για το βραβείο στο Ισραήλ! Συγχαρητήρια που ξεφεύγετε από την ‘δήθεν’ ποιότητα!
    Όσον αφορά την όμοια περίπτωση της Ιταλίας πέρσι, η Ιταλία ανέκαθεν αδικείτο στην Eurovision, ενώ το Ισραήλ, και να βήξη, ήταν υποψήφιο για βραβείο. Όλοι το πολεμούν, μα όλοι το σέβονται και οι πλείστοι το θέλουν!
    Shalom Israel!

  10. Πριν πω την άποψη μου να σας πω παιδιά πραγματικά συγχαρητήρια! Η δουλειά που κάνετε είναι επιπέδου site εξωτερικού και με μεγάλη προσμονή περιμένουμε αυτά τα άρθρα σας που ξέρετε τόσο καλά να γράφετε!
    Σίγουρα κανεις δεν είναι δεδομένος νικητής 2 μήνες πριν, το Ισραήλ όμως έχει ξεχωρίσει αυτή τη στιγμή που μιλάμε και αυτό είναι βέβαιο. Πιθανο να μην νικησει όχι λόγω του ύφους του, αλλά πιστεύω γιατί η EBU δεν θα θελήσει να δώσει το βραβείο σε μία χωρα που έχει πόλεμο και τόσο υψηλή τρομοκρατία, ειδικά μετά τα όσα έπαθε πέρσι στο Κίεβο.

  11. Το ότι είναι τόσο divisive και δεν περνάει απαρατήρητο, συν ότι είναι έξυπνα φτιαγμένο και πιασαρικο για μενα σημαίνει ότι θα σκίσει στο televoting. Βέβαια, αν το Ισραήλ δηλώσει ότι μπορεί να διοργανώσει το διαγωνισμό και προσλάβει τους Σουηδούς που είναι το production Team κάθε χρόνο, κάτι μου λέει πως θα το στηρίξουν και οι επιτροπές….

    Υ. Γ Η Ιταλία είχε δηλώσει πως αν νικήσει θα το διοργανωσει εξ ολοκλήρου μόνη της. 1 φορά ξανάγινε αυτό και όλοι θυμόμαστε πως ήταν ο διαγωνισμός…

      1. Παραέχει αδύναμο τραγούδι για να νικήσει. Κλασσικά οι επιτροπές παιζει να το χουν πρωτο αλλα στο televoting με τιποτα

        1. Δεν ειναι αδυναμο.Ειναι πολυ μοντερνο.Πολυ ψαγμενο στυλ you rock my world και Τιμπερλεικ.Προσωπικα θεωρω πως η γιουροβιζιον πρεπει να βγαζει κ νικητες με κλασικα κομματια αλλα κ με πολυ μοντερνα που μπορουν να γινουν χιτ.

  12. πολυ καλο αρθρο.την δεκαετια 90 ζουσα στο Τελ Αβιβ και γνωριζω πολυ καλα την δραση της Ιντερνασιοναλ,καταρχην δεν ηταν ενα τραβελι που το μαζεψαν απο το δρομο για να κανει θορυβο.οταν εβαλε υποψηφιοτητα για δευτερη φορα το 98 ειχε ηδη χτισει την καριερα της τρια χρυσα και ενα πλατινενιο αλμπουμ,δυο φορες τραγουδιστρια της χρονιας.ειχε πολλα πραγματα που ελειπαν απο τους υπολοιπουςκαλλιτεχνες.ηταν η πρωτη που εισηγαγε την δυτικη μουσικη στην χωρα φυσικα μαζι με τον οφερ που την ανακαλυψε.η αγαπη της για την γιουροβιζιον την εκαναν να βαλει υποψηφιοτητα και μην ακουω χαζα οτι της χαρισαν την νικη οι γκει,πολλες απελευθερωμενες χωρες οπως αγγλια,γερμανια,ολλανδια της δωσαν μικρο βαθμο.η πραξη της ηταν πολυ θαραλεα οπως και ολη η καριερα της.ο θεος ομως την επιβραβευσε με μια νικη που ειναι γνωστη ακομη.
    Η Νεττα απο την αλλη ειναι μια απλη νικητρια ενος επιτυχημενου ριαλιτυ,η εκκεντρικη της εμφανιση εγινε μοδα ακομη και στο purim.εχει πολυ ιδιαιτερο ταλεντο που το καθεστως στη μουσικη βιομηχανια του ισραηλ δεν θα την αφησει να το αναδειξει οπως και αλλους καλλιτεχνες απο ριαλιτυ,μια απο τα ιδια οπως εδω.παντως θα δουμε ενα καλο λαιβ απο την τραγουδιστρια γιατι ειναι αυθεντικη τραγουδιστρια και οχι στικουδη μα ουτε βερκα οπως την χαρακτηρισαν μερικοι.φυσικα και δεν θα την αφησουν οι επιτροπες να κερδισει και συγκεκριμενα οι επιτροπες ανατολικων χωρων και ο μοναδικος λογος επειδη ειναι το ισραηλ.μα ουτε οι φαν το θελουν νικητηριο γιατι μενουν στα κακαρισματα.παντως δεν προσποιειται αυτο ειναι το υφος της.
    Ευχομαι στο Ισραηλ να κερδισει ωστε να το βουλωσουν μερικοι,που ο μοναδικος λογος που το κραζουν ειναι επειδη προερχεται απο το ισραηλ ειμαι σιγουρος οτι μερικοι δεν το ακουσαν καν.το Ισραηλ θελει πολυ να νικησει καθε δεκαετια το ειδαμε και το 2008 οταν εστειλε σαν συνθετρια την ντανα.
    οσο αφορα τους αντιπαλους ο μοναδικος που θεωρω ειναι ο ρυμπακ οχι για το τραγουδι του αλλα για το επος του 2009 ειχε δημιουργησει ενα κοινο απο κοριτσια και λιγο να το στησουν οι σουηδοι θα δουμε μια νικη στα ορια και παρομοια του 15.εσθονια,γαλλια και φιλανδια που θεωρουνται και καλα φαβορι θα βρεθουν δευτερη δεκαδα.

  13. Και το “diva” πάντως σαν τραγούδι, από πάρα πολλούς είχε χαρακτηριστεί ως φθηνό, ξεπερασμένο χαζοντίσκο. Και είναι πολλές οι φορές που κέρδισε ένα κομμάτι “χαμηλής” ποιότητας, γιατί πολύ απλά δεν παίζει ρόλο μόνο η ποιότητα.
    Τη φετινή συμμετοχή του Ισραήλ την θεωρώ ικανή για όλα, θα μπορούσε και να νικήσει φυσικά. Γιαυτό άλλωστε φτιάχτηκε!
    -Πολύ μερακλίδικα αυτού του είδους τα αρθράκια!

  14. To infe φετος πραγματικα αποδεικνυεται ως το νουμερο ενα site ενημερωσης για το διαγωνισμογια τους Ελληνες φαν. Οχι μονο βγαζει πρωτο τις ειδησεις (οταν αλλοι επαναπαυμενοι στις δαφνες τους κοιμουνται και τις παρουσιαζουν με καθυστερηση, ονοματα δεν λεμε) αλλα μας κραταει συντροφια με πολυ ωραια αρθρα, παντα ψαγμενα και καλα τεκμηριωμενα (οχι σαν κατι αλλους, παλι ονοματα δεν λεμε, οι οποιοι στα ορια της ψυχωσης σε καθε αρθρο βριζουν την ΕΡΤ, κλινικες περιπτωσεις, τι να πω!). Μπραβο στα παιδια του infe, εχετε γινει η αρχικη σελιδα μου καθε μερα τον τελευταιο καιρο!

  15. Η Ντανα θεωρω οτι κερδισε οχι επειδη ειχε κανενα σουπερ ποιοτικο κομματι ουτε καμια καταπληκτικη φωνη ή ερμηνεια. Ειχε ενα ευπεπτο εμπορικο ντανς κομματι οπως και το Ηνωμενο Βασιλειο που βγηκε 2ο και που κατα την γνωμη μου ειχε πιο ποιοτικο ντανς κομματι και πιο δυνατη ερμηνευτρια. Αν η Ντανα δεν ηταν αυτη η ιδιαιτερη παρουσια και το Ντιβα το τραγουδουσε καποια αλλη τραγουδιστρια δεν ξερω αν θα κερδιζε. Για το 1998 μια τρανσεξουαλ να διεκδικει την νικη σε μια σοβαροφανη σε οτι αφορα τους νικητες της Γιουροβιζιον της δεκαετιας το ’90 συσπειρωσε τους υποστηρικτες της.

    Απο την αλλη η Νεττα δεν φερνει καμια επανασταση και τιποτα που δεν εχουμε ξαναδει ή ξανακουσει στο θεσμο. Ενα χιουμοριστικο (για να μην πω κιτς ή τρας) τραγουδι που βαφτιστηκε τραγουδι με κοινωνικο μυνημα οπως επιτασσει τελευταια η μοδα για να διακαιολογησει την “χαζομαρα” του.

    Εχει πιθανοτητες νικες για πολλους και διαφορους λογους που δεν περιοριζονται στην καλλιτεχνικη του αξια ή στην διαφορετικοτητα του. Σε καποιους επεσε πολυ βαρια η “ποιοτητα” και η “δηθενια” των νικητων τα 2 τελευταια χρονια οποτε μια νικη του Ισραηλ φετος θα ειναι ενα δυνατο ταρακουνημα για να ισοσταθμιστουν τα πραγματα. Επισης ολοι αγαπουν τα παιχνιδια των συμπτωσεων, της μοιρας, το καρμα, επομενως δεν θα τους χαλουσε η ιστορια να επαναλαμβανεται καθε 20 χρονια.

    1. Όντως η Αγγλία είχε πολύ ανώτερο κομμάτι το ’98. H “Diva” σαν τραγούδι ήταν ξεπερασμένο ακόμα και την εποχή που βγήκε κι ας μην πούμε για τη φωνή της καλύτερα. Απλώς όλο το πακέτο είχε απήχηση την πρώτη χρονιά που το αποτέλεσμα καθορίστηκε σχεδόν αποκλειστικά από το televoting, σαν αντίδραση στον καθωσπρεπισμό της ιρλανδέζικης μπαλάντας όλα τα προηγούμενα χρόνια…

      1. Πίσω στo 1998, το “Where are you?” της Imaani κατάφερε να φτάσει ως το Νο15 των βρετανικών charts & να μπει στα charts άλλων 4 χωρών, σε αντίθεση με το “Diva” που μπήκε στα charts 14 χωρών (χτυπώντας μάλιστα σε αρκετές από αυτές τοπ3 ή τοπ5 πχ, Ισπανία, Βελγιο, Σουηδία κ.α.- στη Μεγάλη Βρετανία έφτασε μέχρι το Νο11). Με λίγα λόγια η μέρα με τη νύχτα όσον αφορα δηλαδή την εμπορική επιτυχία του “ανώτερου” βρετανικού από το ξεπερασμένο για την εποχή του ισραηλήτικου τραγουδιού.
        Επίσης η αντίδραση του κοινού στην μπαλάντα ήταν τόσο μεγάλη γι αυτό & παραλίγο να κερδίσει η Μάλτα.

        1. Ε καλά τώρα, δεν είναι το ίδιο το τραγούδι που κέρδισε κάνοντας τόσο ντόρο σε σχέση με αυτό που τελικά βγήκε δεύτερο.

          Παρεμπιπτόντως και το τραγούδι του Σομπράλ πήγε #1 σε πέντε χώρες και top10 σε άλλες οκτώ, και παρόλα αυτά κάποιοι ισχυρίζονται ότι πήγε άπατο.

          1. Φοβερό επιχείρημα το “ε καλά τώρα”.
            Το πορτογαλικό τραγούδι λογικά θα έπρεπε να είχε αναδειχθεί σε απόλυτο χιτ της δεκαετίας αφού σάρωσε σε κοινό & επιτροπή, όμως η δόξα του δεν κράτησε ούτε μήνα. Kαι ο τραγουδιστής του έμεινε στην επικαιρότητα για τις μπούρδες που έλεγε κατά διαστήματα & για το πρόβήμα υγείας που το πούλησε για διασημότητα.

          2. Η απήχηση ενός τραγουδιού δεν κρίνεται με βάση τα airplay που επιβάλλουν οι πολυεθνικές στα ραδιόφωνα. Προφανώς και ένα τραγούδι στα πορτογαλικά σε στιλ ρετρό-τζαζ ήταν αποκλεισμένο από παντού, όπως αποκλεισμένη θα ήταν και μια πορτογαλική ταινία από όλα τα μούλτιπλεξ που προβάλλουν μόνο αμερικάνικο προϊόν. Αντίστοιχα και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί των επιτυχιών αυτή τη στιγμή παίζουν πολύ περισσότερο το “Fuego” από το “Όνειρό μου”, αυτό όμως δεν λέει τίποτα για την πραγματική απήχηση των δύο τραγουδιών.

            Τώρα για ποιο λόγο επιμένετε τόσο πολύ στο θέμα υγείας στο οποίο ο ίδιος ποτέ δεν αναφέρθηκε απευθείας και το οποίο και πραγματικό ήταν και πολύ σοβαρό δεν αντιλαμβάνομαι. Αν ψάχνετε κάποιο λόγο για τον οποίο η Ευρώπη ψήφισε το τραγούδι προφανώς και δεν είναι αυτός, γιατί αν ήταν έτσι θα είχαν κερδίσει πριν από αυτόν η ανάπηρη από την Πολωνία, το συγκρότημα με τους νοητικά υστερούντες από τη Φινλανδία κτλ. Ότι προφανώς το κοινό πείστηκε πως η ευάλωτη τρυφερότητα που έβγαζε η ερμηνεία του δεν ήταν «θέατρο» αυτό είχε να κάνει με την αυθεντική συγκίνηση που μετέδιδε και όχι με κάποιο συναίσθημα «οίκτου».

          3. Το θέμα της υγείας του ο ίδιος το πούλησε & πολύ ακριβά μαλιστα. Αργότερα βγήκε και καλά να διαψεύσει, αλλά δημιούργησε πάλι ντόρο όταν “λόγω υγείας” δεν εμφανίστηκε στις τεχνικες πρόβες. Έκανε απαξιωτικές δηλώσεις, πρόσβαλε τους άλλους καλλιτέχνες, ενώ την άλλη το έπαιζε ποιοτικός, συνάμα ρευοταν η έκανε τη μαϊμού στις τελικές πρόβες αρνούμενος να πει το τραγούδι του γιατί βαριοταν. Ας μην έκανε όλα αυτά τα καραγκιοζοπαίκτη & τώρα πεθαίνει, αύριο πεθαίνει & θα σου λεγα τι θα παίρνε. Και για να τελειώνουμε, οκ σου αρέσει το τραγούδι του Ισραήλ, κανένα προβλημα. Δεν μπορείς όμως να μας το περάσεις για αριστούργημα. Ούτε να υποβιβάζει παλιές συμμετοχές γιατί τυγχάνει να μην άρεσαν σε σένα.

  16. Εμένα προσωπικα μου βγάζει ότι πατάει στην ίδια βάση με κάποια πιο σύγχρονα στοιχεία όμως οπως ανέφερες,για την Ισπανία συμφωνώ…Σίγουρα δε το λες μαζική κλωνοποίηση αλλά μια τάση υπάρχει…αρχικα η επιστροφή πολλών χωρών στην εθνική τους γλώσσα είναι μια τρανή απόδειξη μιμησης…Αν δεν κέρδιζε ο salvador αμφιβαλλω αν θα ακούγαμε 5 άλλες γλώσσες (και)φέτος πλην της αγγλικής…

    1. E καλό είναι κι αυτό. Υποτίθεται ότι ο διαγωνισμός προάγει τη διαφορετικότητα. Αλλά ακόμα και φέτος οι μόνες χώρες που επιμένουν στις δικές του γλώσσες είναι οι λατινογενείς, οι βαλκανικές (όχι όλες) και οι καυκάσιοι…

  17. Πάντως και η dana στα είκοσι χρόνια κέρδισε.αξιοπρεπεστατη εμφάνιση.μην τρελαθουμε έχουν κερδίσει χειρότερα τραγούδια από το Ντίβα (2002) και χειρότερες ερμηνείες με λαχανηματα (ονόματα δεν λέμε Ελενίτσα).

      1. Άλλο ένα δείγμα ότι ο καθένας εδώ μέσα καταλαβαίνει ότι θέλει ή ότι τον βολεύει. Συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά το παιδί παραπάνω δεν είπε οτι η Dana έχει καλύτερη φώνή από την Παπαρίζου, αλλά ότι η δεύτερη είχε λαχανιάσει καθώς ερμήνευε το τραγούδι της.

          1. Άλλο ερμηνεία, αλλο φωνή. Και η Sertab είναι φωνάρα αλλά το “Everyway that I can” το είπε εκτός τόνου.

      2. Βαγγελάκη μου γούστα είναι αυτά,δεν είναι μονο η φωνη.Η Παπαρίζου όπως και η ντανα δεν είχε κάποια ιδιαίτερη φωνή και το τραγούδι της ήταν μέτριο όπως και της ντανας.μην ξεχνάς το τραγούδι το έγραψε η Γερμανού αυτο τα λέει όλα.η Παπαρίζου χρωστάει την μισή νίκη της στον Φωκά,ένα κεράκι να του ανάβει κάθε χρονο.αν υπήρχαν επιτροπές δεν θα κέρδιζε.θα αρκεστω σε μια απάντηση της Ντανας οταν την ρώτησαν για την Έλενα το 2005 στα 50 χρόνια ……ωραία ποδια……

        1. Ενω αυτη απο φωνη κορμαρα. Ασε μας μωρε. Ας μην ηταν τρανσεξουαλ και θα σου λεγα τι θεση θα εβγαινε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.