Παρασκήνια 2018: η σκανδαλώδης ανάθεση και το όνειρο της Γιάννας Τερζή που έγινε εφιάλτης

Παρασκήνια 2018: η σκανδαλώδης ανάθεση και το όνειρο της Γιάννας Τερζή που έγινε εφιάλτης

Τα πρώτα ονόματα που ακούστηκαν

Ήδη από τον Ιούλιο του 2017 τρία ονόματα δήλωσαν επίσημα ότι ενδιαφέρονται: η Ελένη Φουρέιρα, οι Stereo Soul και οι Vegas. Οι φαν, από την πλευρά τους, κατά την προσφιλή τους τακτική, πρότειναν διάφορα πιθανά και απίθανα ονόματα, δίχως να έχουν καταλάβει μετά από την κακή θέση της Demy ότι προέχει το τραγούδι κι όχι ο καλλιτέχνης. Μέχρι τον Σεπτέμβριο είχαν «πέσει στο τραπέζι» και άλλα ονόματα, όπως η Μαρίνα Σάττι, λόγω της πρόσφατης μεγάλης διαδικτυακής της επιτυχίας «Μάντισσα», η Μαλού (επειδή, λέει, μιλά άπταιστα πορτογαλικά!), η Τάμτα, οι Μέλισσες, η Αρετή Κετιμέ, ενώ κάποιοι μιλούσαν και για την Ήβη Αδάμου. Η απόφαση για το πώς θα επιλεγεί ο εκπρόσωπος της Ελλάδας βάρυνε τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ, Βασίλη Κωστόπουλο, μετά από την παραίτηση (ή απομάκρυνση) του Διονύση Τσακνή.

Η πρώτη φάση των υποψηφιοτήτων

         Στις 2 Οκτωβρίου η ΕΡΤ έστειλε επιστολή σε οκτώ δισκογραφικές εταιρείες (αργότερα έγιναν παραπάνω), όπου διευκρίνιζε ότι «στόχος της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης είναι να συμμετάσχει με ένα δυνατό, ποιοτικό τραγούδι, ερμηνευμένο από καλλιτέχνη υψηλών φωνητικών ικανοτήτων. Αυτή τη χρονιά επιθυμούμε να κάνουμε τη διαφορά, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ελληνικό στίχο, σε ένα τραγούδι με ελληνικό ηχόχρωμα». Μαθεύτηκε πως τα υποψήφια τραγούδια θα εξέταζε επιτροπή και όσα προκρίνονταν θα διαγωνίζονταν σε εθνικό τελικό. Ως προθεσμία τέθηκε η 20η Οκτωβρίου. Τις επόμενες ημέρες επιβεβαιώθηκε η υποψηφιότητα της Αρετής Κέτιμέ (The Spicy Effect) σε σύνθεση Δημήτρη Καρρά, υπό την καθοδήγηση του Πάνου Κατσιμίχα και του Γ. Πούλιου, με τη συμμετοχή μουσικών παραδοσιακής μουσικής, ενώ ο συνθέτης δήλωσε ότι είχε γίνει κρούση στην Αρετή 10 χρόνια πριν, λόγω των – πρόσφατων τότε – Ολυμπιακών αγώνων, αλλά δεν αισθανόταν έτοιμη για τη Γιουροβίζιον. Ακολούθησε ο ελληνοαμερικανός Παναγιώτης Τσακαλάκος (αρχικά με τη Satellite Records και στην πορεία με τη Feelgood Records), νικητής στο «Greek Idol 2» (με δεύτερη τη Μαλού, η οποία όμως δεν ενδιαφέρθηκε να είναι υποψήφια, διότι ήταν έγκυος, όπως ούτε και η Μαρίνα Σάττι), σόλο ή σε ντουέτο με την Τάνια Μπρεάζου, το “Ανεπανάληπτη”. Απογοήτευση από κάποιους για τον φέρελπι Παναγιώτη Κουφογιάννη, νικητή του «Χ Factor» το 2017 και 2ο στην κυπριακή διαδικασία επιλογής το 2015, ο οποίος είχε ετοιμάσει κάτι στα Αγγλικά. Τρίτη υποψηφιότητα από την Βασιλική Στεφάνου (Polymusic) “Για σένα”. Οι Stereo Soul (Παναγιώτης Πάλλης & Bradley White Dale) σε σύμπραξη με τον DJ KonCept (Κώστα Παπαδούρη), από την πλευρά τους απογοητεύτηκαν, διότι το τραγούδι τους “Μπορώ” είχε διεθνή ήχο και ήταν στα Αγγλικά, έδειξαν όμως ευελιξία και μπήκαν τελικά στη λίστα της ΕΡΤ, αλλάζοντας το ύφος και τους στίχους (Heaven Music). Ο Ανδρέας Λάμπρου (Vinilio Music) υπέβαλε δύο τραγούδια, ένα με τον Γιάννη Μωραϊτη “Οι πολλοί είμαστε ένα” και ένα με τον Δημήτρη Κίκλη “Οδός Αγάπης”, με παραδοσιακά όργανα και ελληνικό ηχόχρωμα. Επόμενη η Χριστίνα Σάλτη (Panik Records) “Το σ’ αγαπώ”. Λίγο πριν εκπνεύσει η προθεσμία, δόθηκε παράταση μίας εβδομάδας, έως τις 27 Οκτωβρίου, με την ΕΡΤ να απευθύνεται και σε μικρότερες δισκογραφικές εταιρείες. Αμέσως επόμενο όνομα που προστέθηκε στον κατάλογο ήταν οι Χοροσταλίτες (Spider Music), ενώ η δεκάδα συμπληρώθηκε με τον Τόνυ Βλάχο από το «The Voice 3» (Spider Music) και τους Duo Fina (Γιάννης και Τάκης Φίνας), οι οποίοι είχαν τότε δική τους νεανική μουσική εκπομπή στην ΕΡΤ2, με τίτλο το καλλιτεχνικό τους όνομα (Records on Top).

Οι περιπτώσεις της Ελένης Φουρέιρα και της Καλομοίρας

Η Ελένη Φουρέιρα υπέβαλε πρόταση στην ΕΡΤ περιμένοντας να της γίνει ανάθεση και εξέφρασε την πικρία της που έμεινε – για άλλη μια χρονιά – «εκτός νυμφώνος», διότι απορρίφθηκε. Έγιναν κάποιες επαφές και με την Καλομοίρα. Η ίδια δήλωσε: «Κάποτε έλεγα πως ίσως και να το έκανα, αλλά αφού δεν πήγα φέτος, δεν νομίζω. Φέτος ήταν η επέτειος των δέκα χρόνων από τη συμμετοχή μου στη Eurovision και ήμασταν σε κάποιες αρχικές συζητήσεις για να εκπροσωπήσω την Ελλάδα, αλλά δεν προχώρησε. Όλα έδειχναν θετικά, αλλά το ένστικτό μου μού έλεγε να μην το κάνω».

Επιπλέον υποψηφιότητες

Ως τελευταίες υποψηφιότητες με την εκπνοή της προθεσμίας ανακοινώθηκαν οι: Κυριακή Δερέμπεη feat. Lava (Κώστας Μολτσίδης) “Κόκκινα φεγγάρια” (Final Touch), Βαγγέλης Πανάτος (Ε&Ε music production) “Μεσόγειος”, Decho (Minos EMI) “Ίδια Ζάλη” (με τον Γιώργο Χρανιώτη στο φιλμάκι), Τάνια Μπρεάζου (Feelgood Records) “Κάτι”, INK (Heaven Music) “Θυμάμαι”, η μεγάλη έκπληξη που ακούει στο όνομα ‘Γιάννης Δημητράς‘ (GRE 81, Mirror Music) “Τα παιδιά της Αθήνας”, Δημήτρης Λιόλιος, υποψήφιος στο «Fame Story 1» και το «The Voice 2» (Satellite Records) “Τα μονοπάτια”, Νίκος Μπάϊμπος (Satellite Records) “Ευχή και κατάρα” και Φωτεινή Βασιλάκη (Music Art Lab) “Πες πως μ’ αγαπάς”.

Η πρωτοβάθμια επιτροπή

           Τα μέλη της καλλιτεχνικής επιτροπής της ΕΡΤ ήταν τα εξής: Πέτρος Δουρδουμπάκης (τραγουδοποιός, ραδιοφωνικός παραγωγός, υποψήφιος το 1983), Δημήτρης Κτιστάκης (μαέστρος), Αλέξης Κώστας (ραδιοφωνικός παραγωγός), Μιχάλης Μεσσήνης (μουσουργός), Ανδρέας Πυλαρινός (μαέστρος), Γιάννης «Μπαχ» Σπυρόπουλος (ενορχηστρωτής, ραδιοφωνικός παραγωγός), Πανταζής Τσάρας (ραδιοφωνικός παραγωγός). Καμία γυναίκα… Έγιναν δύο συνεδριάσεις, στις 2 και στις 7 Νοεμβρίου, για να διαπιστωθεί κυρίως η καλλιτεχνική αρτιότητα των συμμετοχών.

Η τελική πεντάδα και οι πρώτες διαρροές “κομμένων” τραγουδιών

            Στις 8/11 ανακοινώθηκε η πεντάδα που θα διαγωνιζόταν στον εθνικό τελικό: Αρετή Κετιμέ «Μην ξεχνάς τον ήλιο» (στα φωνητικά η Eλενα Στρατηγοπούλου των Fragile Vastness), Χοροσταλίτες «Από την Θράκη ως την Κρήτη», Γιάννα Τερζή «Τ’όνειρό μου», Τόνυ Βλάχος “Baila Jazz”, Duo Fina «Ίδιο τέμπο». Η Γιάννα Τερζή (Panik Records), ενώ δεν είχε ακουστεί από πριν, ξαφνικά βρέθηκε στην 5άδα, άγνωστο πως. Το σχέδιο ήταν στον εθνικό τελικό να ψηφίσει μόνο το τηλεοπτικό κοινό. Λίγα λεπτά μετά διέρρευσε το «Οδός αγάπης» του Δημήτρη Κίκλη. Τελικά 13 δισκογραφικές μετείχαν με 20 συνολικά τραγούδια. Στις 15/11 ήρθε νέα ανακοίνωση: δύο από τα πέντε τραγούδια είναι μεν καλλιτεχνικά άρτια, δεν έχουν όμως ελληνικό ηχόχρωμα. Έτσι «κόπηκαν» οι Duo Fina και ο Τόνυ Βλάχος. Ο τελικός, λοιπόν, απέμεινε με τρία τραγούδια. Τις επόμενες μέρες κυκλοφόρησαν το «Θυμάμαι» των ΙΝΚ (Χρηστος Τσάνταλης-φωνή, στίχοι, Κώστας Αποστολόπουλος-κιθάρες, Κώστας Κέτσερης-μπάσο, Σταύρος Τσάνταλης-τύμπανα) σε παραγωγή Τάκη Δαμάσχη των C-Real, το «Οι πολλοί είμαστε ένα» με τον Γιάννη Μωραϊτη και το τσάμικο «Μεσόγειος» με τον Βαγγέλη Πανάτο (Βαγγέλης Πανάτος / Έλενα Μανιάτη, ενορχήστρωση Κωνσταντίνος Αναδιώτης). Στις 16/11 η Polymusic του Βίκτωρα Πολυδώρου κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, μαζί με ένα δελτίο Τύπου, το «κομμένο» τραγούδι της 24χρονης Βασιλικής Στεφάνου, «Για σένα». Τη μουσική έγραψε ο Γιώργος Κυριάκου και τον στίχο η Μάγδα Βαρούχα. Μία εβδομάδα μετά οι REC αποκάλυψαν ότι τους έγινε πρόταση από την δισκογραφική τους, αλλά αρνήθηκαν λόγω του ελληνικού στίχου. Η Ελευθερία Αρβανιτάκη επίσης δήλωσε πως δεν την ενδιέφερε ποτέ η Γιουροβίζιον. Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει κάποια ακόμα από τα υποψήφια τραγούδια, όχι όμως όλα.

Μια δήλωση με αιχμές

Ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ, Παναγιώτης Καλφαγιάννης, προέβη σε μία δήλωση με αιχμές προς διάφορες δισκογραφικές εταιρείες, οι οποίες προσπάθησαν να παρέμβουν στη διαδικασία προκειμένου ακόμα και να την ακυρώσουν: «Η ΠΟΣΠΕΡΤ και οι εργαζόµενοι της ΕΡΤ δεν έχουν αντίρρηση να υπάρχει Eurovision γιατί ενδιαφέρει ένα µεγάλο κοµµάτι της ελληνικής κοινωνίας. Στην περίπτωση αυτή, όµως, η ΠΟΣΠΕΡΤ και οι εργαζόµενοι θέλουµε να υπάρχουν καθαρές διαδικασίες και διαφάνεια. Να προστατεύονται τα συµφέροντα της ΕΡΤ και της κοινωνίας που είναι ο «εργοδότης» της ΕΡΤ και όχι τα συµφέροντα των δισκογραφικών εταιρειών. Αυτή είναι η πάγια θέση της ΠΟΣΠΕΡΤ».

Ο εθνικός τελικός που δεν έγινε ποτέ. Η Αρετή στο στόχαστρο.

Στα τέλη Ιανουαρίου ανακοινώθηκε ως ημερομηνία διεξαγωγής του ελληνικού τελικού η 16η Φεβρουαρίου. Μία εβδομάδα πριν επρόκειτο να μαγνητοσκοπηθούν τα τραγούδια και τα φωνητικά και θα ακουγόταν μόνο η φωνή του βασικού τραγουδιστή ζωντανά. Ένα προγραμματισμένο ραντεβού των εταιρειών με την ΕΡΤ στις 30/1 αναβλήθηκε, άγνωστο γιατί, και προγραμματίστηκε νέο στη 1/2. Επίσης ακούστηκαν γκρίνιες, διότι ένα κομμάτι του τραγουδιού της Αρετής Κετιμέ ήταν στα Αγγλικά και τέθηκε υπό αμφισβήτηση το περίφημο «ελληνικό χρώμα» που ζητείτο. Κι ενώ είχε οριστεί ο ελληνικός τελικός για τις 16/2, ξαφνικά η ΕΡΤ ζήτησε εγγυητική επιστολή 90.000 Ευρώ από τις δισκογραφικές ότι θα καλύψουν όλα τα έξοδα. Μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις, το ποσό κατέβηκε στις 20.000. Μολονότι οι φαν πίστευαν ότι η διαδικασία είναι στημένη υπέρ της Αρετής Κετιμέ, η οποία δημοσίευσε φωτογραφίες και teaser από τις πρόβες, για την επιλογή που μετατέθηκε στις 22/2, «έπεσε σαν βόμβα» η είδηση πως μόνο η Panik Records έδωσε τις εγγυήσεις. Η Spicy, από την πλευρά της, αποκάλυψε όλο το χρονικό των συζητήσεων με την ΕΡΤ. Έτσι «χρίστηκε» νικήτρια, χωρίς επιλογή, η Γιάννα Τερζή, κόρη του Πασχαλη Τερζή, που την είχαμε ξαναδεί το 2009 να τραγουδά στον εθνικό τελικό το “Nocturne” (NOR 95).

Οι πρώτες – αιχμηρές – αντιδράσεις

Οι Χοροσταλίτες (Τάσος Γουσέτης, Φάνης Φωτόπουλος, Βασίλης Μεσσαριτάκης, Ρίτσα Ποζιού, Κωνσταντίνα Πάτση, Νικόλας Μπούτσης) προέβησαν στις εξής δηλώσεις: «Εμείς επίσημη ενημέρωση δεν έχουμε ακόμη- η ΕΡΤ δεν αγνόησε μόνο την εταιρία που ήδη έχει υπογράψει την σύμβαση και ζήτησε το αυτονόητο χρόνο πέραν των δυόμιση ημερών αλλά αγνόησε και τους καλλιτέχνες που επικοινώνησαν…. Ευχαριστούμε την εταιρία μας, όλους όσους μας στήριζαν τόσο καιρό, τον Γρηγόρη Μελά που μαθαίναμε νέα μια που η ΕΡΤ ήταν απούσα προφανώς πλέον εσκεμμένα…. τον Κυριάκο Κοσμίδη που μας ετοίμασε για τον Ελληνικό τελικό, τον Στέλιο Φωτιάδη μεγάλη η τιμή παραγωγέ…, την Ζωή Τηγανούρια, Τον Φάνη Κασιμάτη, τον Κώστα Γοντικάκη, τον Ηλία Μαυρίκη, τον ενδυματολόγο μας Χρήστο Αναστόπουλο, τον Νίκο Αποστολόπουλο που μας έντυσε και την ΜΑΤ Fashion που έντυσε τα κορίτσια μας. Κατανοούμε ότι όταν η ΕΡΤ ζήτησε Ελληνικό ηχόχρωμα μάλλον δεν το εννοούσε από ότι ακούμε τελικά και ευχόμαστε με όλη μας την καρδιά στην φίλη μας Αρετή Κετιμέ καλή συνέχεια ό,τι και αν κάνει σίγουρα ήταν η αφορμή, για να συμμετέχουμε σκεφτήκαμε πόσο όμορφη θα ήταν η διαδικασία… όμως καλλιτεχνικά όνειρα μακριά από τα σχέδια της ΕΡΤ…. προφανώς κάποια εταιρία είχε την πληροφόρηση πως να κινηθεί, η ΕΡΤ φυσικά δεν έχει ακόμη μιλήσει απούσα όπως τόσους μήνες συνηθίζει να είναι ευχόμαστε να απαντήσει κάποτε και αλήθεια η “ανάθεση” δεν είναι κακή αλλά ας το έλεγαν μην κουράζουμε τόσους συνεργάτες!». Παραγωγός στο τραγούδι ήταν κι ο Αντώνης Παπαβομβολάκης (συνθέτης της συμμετοχής της Kay Connors το μακρινό 2001).

Η Ελπίδα αντέδρασε ως εξής: «Από την Ελλάδα δεν άκουσα… κάτι άκουσα που δεν ενθουσιάστηκα κι ελπίζω να το σκεφτούν καλύτερα γιατί η Ελλάδα προβάλλεται. Άκουσα την Κύπρο όμως που έκανε μια καλή επιλογή ελπίζουμε. Νομίζω θα πάει η Φουρέιρα με την Κύπρο και το χάρηκα γιατί τουλάχιστον θα προσπαθήσει να κάνει το καλύτερο γιατί είναι πολύ εργατικό κορίτσι».

Η Αρετή Κετιμέ ενημέρωσε το κοινό της μέσω facebook με μια ανάρτηση γράφοντας: «Λοιπόν φαίνεται να είμαστε εκτός ελληνικού τελικού. Το γεγονός πως οι εταιρείες έμαθαν τελευταία στιγμή για την εγγυητική επιστολή που χρειάζεται και τους οικονομικούς όρους ενώ (μια εταιρεία είχε προετοιμαστεί νωρίτερα) χωρίς σχόλιο! Αν η ΕΡΤ ήθελε απευθείας ανάθεση δε θα μας πείραζε ίσα ίσα είναι ξεκάθαρο και ωραίο. Εγώ θα ξαναπροσπαθήσω, όμως λυπάμαι για τους συνεργάτες μου που έδωσαν την ψυχή τους. Καλή επιτυχία Γιάννα Τερζή».

Ο Χρίστος Αντωνιάδης: «Παρακολουθώ Eurovision από παιδάκι. Από «Σωκράτη εσύ superstar», «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι μου». Αυτό που γίνεται τα τελευταία χρόνια είναι αίσχος. Αντί να πάρουμε ένα πράγμα το οποίο ειδικά από το 2003-4 και μετά το κάναμε καλά και πρώτοι να μην βγαίναμε, πλασαριζόμασταν πάντα στην πρώτη δεκάδα. Δεν βλέπω για ποιον λόγο κάτι που είναι καλό, σου αποδίδει, βγάζεις χρήματα σε μια πολύ κακή περίοδο το αλλάζεις και το πειράζεις. Παρακολουθώ τα τελευταία χρόνια τις επιλογές που κάνουμε και είναι αχαρακτήριστες, από μέτριες έως απίστευτα κακές».

Τα πρώτα παρατράγουδα

Μολαταύτα, προβλήθηκε εκπομπή, παρουσία των φαν, σε παρουσίαση του Duo Fina, για την παρουσίαση του τραγουδιού. Μεγάλος ντόρος έγινε, όταν ένα ποστάρισμα από τους Χοροσταλίτες μιλούσε υπέρ του ενός φαν κλαμπ, προκαλώντας αντιδράσεις από τα μέλη του άλλου. Τα παρατράγουδα άρχισαν από νωρίς, με τη σνομπ δήλωση της Γιάννας Τερζή στο αεροδρόμιο που ενόχλησε: «Δεν έχω ασχοληθεί με καμία άλλη συμμετοχή παρά μόνο με τη δική μας». Διάφορες πρωινές και μεσημεριανές εκπομπές αναρωτήθηκαν γιατί η δισκογραφική της δεν την προστάτευσε και γιατί δεν την “δασκάλεψε” πώς να αντιμετωπίζει τα ΜΜΕ… Προτάθηκε να είναι στη σκηνή είτε ο Δημήτρης Βλάχος που πρωταγωνιστούσε στο βίντεο-κλιπ, είτε ο Ιβάν Σβιτάιλο, που δήλωσε ότι δεν κατάλαβε πως βρέθηκε τελικά εκτός, αλλά η Γιάννα Τερζή επέμενε να βγει μόνη της: «αυτά τα τρία λεπτά είναι δικά μου». Κανείς επίσης δεν κατάλαβε τη σημειολογία του μπλε χεριού που σε επόμενη πρόβα έγινε ασημί, ούτε τον διάλογο μεταξύ Ελλάδας και Έλληνα.

Οι αντικαταστάτες του Γιώργου Καπουτζίδη

Μετά από την απόφαση της ΕΡΤ να μην προσλάβει ξανά τον Γιώργο Καπουτζίδη, την επιλογή επρόκειτο να παρουσιάσουν οι δύο παρουσιαστές της νεανικής εκπομπής “Selfie”, Παναγιώτης Κουντουράς και Νίκος Πιτάνιος. Αφού ακούστηκαν κάποιοι ακόμα αντικαταστάτες (Νίκος Αλιάγας, Έλενα Παπαρίζου και… Διονύσης Σχοινάς, με τον τελευταίο να αρνείται ότι υπηρξε ποτέ οποιαδήποτε πρόταση), τον σχολιασμό ανέλαβαν η Δάφνη Σκαλιώνη κι ο Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος, δημοσιογράφοι της δημόσιας τηλεόρασης. Για την πρώτη η Γιουροβίζιον είναι «μια πολυπολιτισμική γιορτή, της οποίας η διάρκεια στο χρόνο αποδεικνύει και την αξία της», ενώ για τον δεύτερο «είναι τα Όσκαρ της pop σκηνής. Οι Χρυσές Σφαίρες των ριάλιτι».

Συμμετοχή με μεγάλες προσδοκίες

Δηλώσεις της εκπροσώπου πριν πάει: «Θέλω να ακουστεί σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο αν γίνεται», «Δεν έιναι στο χέρι μου αν θα περάσουμε στον τελικό», «θεωρώ και λίγο πασέ το να υπάρξουν εκπλήξεις στην παρουσία μας στη Γιουροβίζιον», «Ο πατέρας μου έμαθε για τη Γιουροβίζιον από την ΕΡΤ». Όταν ξέσπασε το σκάνδαλο με τον αποκλεισμό των υπόλοιπων τραγουδιών είπε:« Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη, μου ήρθε κι εμένα ξαφνικό ως δώρο! Δεν περίμενα αυτή τη θετική ανταπόκριση στο τραγούδι μέσα σε τρεις μέρες. Έχω χαρεί πάρα πολύ γιατί τα σχόλια είναι πολύ θετικά. Θα οπτικοποιηθεί σύντομα». Μάλιστα πρόσθεσε: «Εγώ ετοιμαζόμουν κανονικά για τον τελικό και έμαθα ότι γίνεται ανάθεση, ερήμην μου σχεδόν. Θέλω να πω ότι δεν έχει παιχτεί τίποτα υπόγειο, δεν έχει γίνει τίποτα από πίσω. Να πω στους άλλους δύο καλλιτέχνες ότι εμένα προσωπικά μου άρεσαν τα τραγούδια τους. Λυπάμαι για τον τρόπο που έγινε γιατί είμαι κι εγώ καλλιτέχνης και δεν θα ήθελα να γίνει αυτό εις βάρος μου, όμως δεν φέρω καμία ευθύνη ούτε εγώ, ούτε η δισκογραφική». Όπως έχει δείξει η ιστορία όμως, όποτε η ελληνική συμμετοχή (1980, 1995, 2002 κλπ.) προέκυψε μετά από κάποιου είδους αδικία, «τιμωρήθηκε».

Η Σοφία Βόσσου τής έδωσε τη στήριξή της, αφού είναι αγαπημένο της πρόσωπο, και εξήγησε πως αν δεν πάει καλά δεν «τρέχει» και κάτι. Η ίδια θα επέστρεφε ως δημιουργός ή κάνοντας ένα περίεργο φωνητικό. Οι Γερμανοί στον εθνικό τους τελικό σχολίασαν με καυστικό τρόπο αυτό που έγινε: «Η Ελλάδα έχει τον υποψήφιο που θα πάει στη Eurovision. Ο ελληνικός τελικός ήταν να γίνει σήμερα, την ίδια ώρα με τον γερμανικό. Είχε πέντε υποψηφιότητες, αλλά οι τέσσερις ακυρώθηκαν. Μάλλον κάτι έγινε πάλι με τα χρήματά τους και έμεινε μόνο μία, η Γιάννα Τερζή. Λες να έκαναν πάλι κάποια παρατυπία (λες να έσπρωξαν κάτι);» είπαν οι δυο παρουσιαστές.

Τι έφταιξε κατά τη Γιάννα Τερζή;

Μετά από τη Γιουροβίζιον η Γιάννα Τερζή δήλωνε: «Όταν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα από την πλευρά της διοργάνωσης, συνήθως δίνεται η ευκαιρία να ξαναγίνει το performance. Στην Αγγλία, για παράδειγμα, ανέβηκε κάποιος στη σκηνή και άρπαξε μικρόφωνο της τραγουδίστριας, οπότε της πρότειναν να το ξανακάνει. Εμάς δεν μας δόθηκε αυτή η ευκαιρία, παρότι τους παρακαλέσαμε, όταν έγινε το μεγάλο λάθος με τα πυροτεχνήματα τη βραδιά που ψήφιζαν οι κριτές. Όταν είδα τα πυροτεχνήματα να σκάνε δύο λεπτά νωρίτερα, σκέφτηκα «ας πέσει και το ταβάνι στο κεφάλι μου, να τελειώνουμε» και «Δεν μπορώ να ρίχνω ευθύνες στον αέρα και να πω ότι κάποιος το έκανε επίτηδες. Ξέρω ότι υπήρξε τεχνικό πρόβλημα αλλά όχι το πώς και το γιατί. Θυμάμαι ότι σε κάποια από τις πρόβες βγήκε τόσος καπνός που στο μισό τραγούδι δεν φαινόμουν. Συνέβαιναν διάφορες ατυχίες, γι’ αυτό και στο τέλος, όταν έσκασαν τα πυροτεχνήματα αρκετά νωρίτερα, δεν αντέδρασα καν. Έκανα απλά ένα βήμα πίσω και συνέχισα να τραγουδάω. Φυσικά μέσα μου έκλαιγα. Ήταν μια σημαντική βραδιά γι’ αυτό η ομάδα μου ζήτησε να το παρουσιάσω ξανά. Δεν μου επέτρεψαν να μπω στο μίτινγκ, δεν ξέρω τι ειπώθηκε μέσα στην αίθουσα, αλλά αρνήθηκαν. Πήγαμε με μεγάλες ελπίδες να μας παρέχουν αυτά που ζητήσαμε. Δεν έπρεπε να πάμε τόσο ρομαντικά […] Η σκηνική παρουσία δεν ήταν όπως θα έπρεπε. Όμως μπορώ να μιλήσω μόνο για τον εαυτό μου. Αναλαμβάνω την ευθύνη, μέχρι το σημείο που περνάει ο λόγος του καλλιτέχνη». Σε άλλη συνέντευξη είπε τα εξής: «Στη Eurovision είχα πιεστεί πάρα πολύ… Κάθε πρόβα μου ήταν έκπληξη. Πρόβα με την πρόβα έπεφτε και η ψυχολογία μου. Δηλαδή ανέβηκα στη σκηνή στον Ημιτελικό μετά από μια βραδιά που είχαν πάει όλα λάθος, τη βραδιά που έδιναν βαθμολογία οι κριτικές επιτροπές… Δεν μπορώ να ξέρω γιατί πάτησε ο άνθρωπος το κουμπί για τα πυροτεχνήματα 2 λεπτά πιο πριν, ενώ το έχουμε κάνει πρόβα 50 φορές. Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτό γιατί δεν είμαι ντετέκτιβ. Δεν έχω απαντήσεις, συνέβαιναν τα πράγματα ερήμην μου…»! «Κατάλαβα ότι δεν θα γίνουν τα πράγματα όπως θέλαμε όταν ήρθε η πρόβα που σου στέλνουν και σου δείχνουν πως θα είναι η εμφάνισή σου σύμφωνα με τις οδηγίες που είχαμε δώσει πριν μήνες. Όταν είδα τέσσερις μέρες πριν φύγουμε αυτό το βίντεο, κατάλαβα ότι δεν θα καταφέρουμε να το κάνουμε. Δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε κάτι γιατί δεν είχαν γίνει καν αυτά που είχαμε ζητήσει. Στις συζητήσεις που έκανε όλη η ομάδα μαζί τους, δεν δεχόντουσαν αυτά που τους λέγαμε».

Δηλώσεων συνέχεια

Ο Διονύσης Σχοινάς: «Δεν υπήρχε ομάδα στην ελληνική αποστολή». Η Βικτώρια Χαλκίτη: «Βλέπω εντελώς διαφορετικά πράγματα. Από το 2008 με σήμερα, καμία σχέση από την ΕΡΤ. Καμία σχέση. Δυστυχώς» και ο Αλέξανδρος Λιζάρδος έσπευσε να πάρει θέση: «Σας είχε τάξει κάτι παραπάνω από αυτό το οποίο έγινε;». Ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος: «Η ΕΡΤ δεν έχει καταλάβει τι έχει γίνει. Αυτή τη στιγμή στην ΕΡΤ υπάρχει κατάληψη από… ταγαροπούλες, οι οποίες έχουν ταγάρι στον εγκέφαλο. Από τη μία απορρίπτεις τη Φουρέιρα τρία χρόνια και αυτά τα τρία χρόνια έχεις να επιδείξεις δύο αποκλεισμούς και μια 20η θέση. Να την απέρριπτες γιατί είχες μια άλλη καταπληκτική ιδέα, να το καταλάβω. Η Γιάννα Τερζή δεν φέρει ευθύνες. Φέρει πάλι ευθύνες η ΕΡΤ! […] Βάλαμε τα χέρια μας και βγάλαμε τα μάτια μας. Δεν την υποστήριξαν, δεν της έκαναν τίποτα. Γιατί; Δεν είχαν χρήματα; Για τους καρεκλοκένταυρους έχουν». Αμέσως μετά τον αποκλεισμό, ο Alexander Rybak είπε πως μπορεί το τραγούδι να μην κατάφερε να περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού, όμως έχει ήδη μιλήσει στην ψυχή του ενώ δεν παρέλειψε να δώσει και τα συγχαρητήρια του στην Γιάννα Τερζή. Μάλιστα έπαιξε το τραγούδι της με το βιολί του.

Άλλες δηλώσεις: «Την λυπήθηκε η ψυχή μου! Η Γιάννα ήταν απροστάτευτη πάνω στη σκηνή», είπε η Κλεοπάτρα Πατλάκη. Ο Κώστας Τσουρός: «Πήγε ξυπόλητη στ’ αγκάθια, την άφησαν να εκτεθεί». Η Φαίη Σκορδά υπογράμμισε: «Απογοητεύτηκε η ίδια και ήταν σαν εκείνη την ώρα να μην έδωσε το 100% του εαυτού της». Ο Θέμης Γεωργαντάς: «Το ήξεραν εδώ και μήνες έπρεπε να είχαν πει: πώς θα το στηρίξουμε ρε παιδιά αυτό το πράγμα; Η ίδια η Γιάννα έπρεπε να στελεχώσει την εμφάνισή της με επαγγελματίες για να την βγάλουν καλή πάνω στη σκηνή!». Ο Κώστας Τσουρός: «Η ΕΡΤ δεν νομίζω ότι χάρηκε πολύ με τη νίκη της Φουρέιρα χθες. Εμένα αυτό που μου εξέπεμψαν οι σχολιαστές, δεν είπαν ούτε μία στιγμή μπράβο στην Κύπρο. Δεν είπε κανείς ‘μπράβο Ελένη πάμε να κερδίσεις’». Ο Νίκος Μουρατίδης: «Το τραγούδι μας φέτος ήταν καλό, δεν είχε όμως προσωπικότητα», για να προσθέσει για την Κύπρο: «Πολλή φασαρία, πολλές φωνές, πολλά μαλλιά, ποιος χ…κε για το τραγούδι. Η Φουρέιρα είναι τραγουδίστρια του playback. Τελικά ποιοι ψηφίζουν; Τρελαμένα πιτσιρίκια και gay; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά». Με καυστικότητα ο Notis Σφακιανάκης σχολίασε: “Είμαι Γερμανός, συμμετέχω με τη Ρωσία και το τραγούδι το έχει γράψει ένας Έλληνας με χορογράφο Γιουγκοσλάβο. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα» (καρφί για τη Φουρέιρα), η οποία απάντησε: «Δεν με απασχολεί καθόλου. Εύχομαι να σκίσει η Γιάννα Τερζή, γιατί η Ελλάδα είναι η χώρα μου, την αγαπάω και θέλω να φτάσει όσο πιο ψηλά. Εγώ ήθελα πάντα να εκπροσωπήσω την Ελλάδα και χαίρομαι για το τραγούδι γιατί είναι ωραίο και ξεχωριστό».

Η Αρετή Κετιμέ: «Δεν το περίμενα και να σας πω την αλήθεια, ακόμα δεν το έχω πιστέψει γιατί είναι πάρα πολύ μεγάλη αδικία. Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο τραγούδι άξιζε πολύ περισσότερο. Δεν μου άρεσαν κάποιοι που πέρασαν και αυτό δεν το λέω επειδή είμαι Ελληνίδα. Δεν μου άρεσαν. Το τραγούδι μου άρεσε. Έχει κάτι ελληνικό»! Θεωρώ ότι η Γιάννα Τερζή έδωσε ό,τι καλύτερο μπορούσε. Δεν θεωρώ ότι ήταν φτωχή η σκηνική παρουσία. Ήταν η Γιάννα Τερζή. Ήταν αυτό που ήθελε να παρουσιάσει αυτή η κοπέλα. Τι φτωχό; Αφού έχει τη φωνή της. Ο Πορτογάλος πέρσι δεν είχε φτωχή σκηνική παρουσία; Είχε τη φωνή του».

Τι άλλο σχολιάστηκε από τη Γιουροβίζιον;

Φυσικά την παράσταση έκλεψε η Ελένη Φουρέιρα, με τα κανάλια και τις εφημερίδες να κάνουν αλλεπάλληλα αφιερώματα στη ζωή και την καλλιτεχνική της πορεία. Με την εποποιία της Ελένης όμως έχουμε ασχοληθεί σε άλλο αφιερωματικό άρθρο. Σχολιάστηκε επίσης θετικά η μίμηση-πρόμο της Νέττα από τη Σοφία Βογιατζάκη και τα αρνητικά σχόλια για το τραγούδι του Ισραήλ από τον Salvador Sobral, αλλά και το ενσταντανέ, όπου οι κάμερες την έδειξαν να κατρακυλά στα σκαλιά του green room. Ένα βίντεο του Αλέξανδρου Ρωμανού Λιζάρδου έδειχνε την ελληνική αποστολή πριν από τη βραδιά του ημιτελικού μέσα στο shuttle bus σε τρελά κέφια. Που να ήξεραν τι θα ακολουθούσε… Σχολιάστηκε επίσης η υποτιθέμενη κόντρα ανάμεσα στις δύο ερμηνεύτριες Ελλάδας και Κύπρου. Για τον λόγο αυτό έκαναν μια κοινή εμφάνιση μήπως και διασκεδάσουν τις εντυπώσεις («Πάμε αγκαλιά με την Κύπρο στη Eurovision»). Οι εκπρόσωποι της Πολωνίας μας ενημέρωσαν ότι έχουν επισκεφθεί πολλά ελληνικά νησιά-μίλησαν και λίγα Ελληνικά. Στα παραλειπόμενα και η ληστεία μετά μαχαιρώματος γνωστού Έλληνα φαν. Στο πάρτυ του Ισραήλ κανείς από το team δεν ήπιε πάνω από ένα ποτό με ρητή εντολή της vocal coach Βικτώριας Χαλκίτη, για να μπορούν να τραγουδήσουν σωστά, γιατί το αλκοόλ θα επηρέαζε τη φωνή τους. Εξάλλου, είχαν και extra πρόβα λόγω των τεχνικών προβλημάτων. Στο ίδιο πάρτι έμειναν απ’ έξω ο συνθέτης και ο διευθυντής του ΡΙΚ, διότι γίνονταν δεκτά μονο 11 άτομα ανά αποστολή… Στο blue carpet η Γιάννα Τερζή είπε πως ήταν αρκετά αγχωμένη λόγω υπερέντασης ενώ δεν έκρυψε την ανησυχία της για τη… μαμά της. Η μία φοβόταν μήπως κρυώσει η άλλη… Πήγε και στο πάρτι της Ρουμανίας, αλλά και σε εκείνο της ελληνικής πρεσβευτικής κατοικίας. Οι «κακές γλώσσες» επέμεναν πως η δισκογραφική είχε ρίξει περισσότερο βάρος στην Ελένη Φουρέιρα (μέχρι κι ο Πάρις Κασιδόκωστας πήγε, για να τη στηρίξει), παραμελώντας την Γιάννα Τερζή. Για τις δύο συμμετοχές, πάντως, δούλευαν δύο διαφορετικές ομάδες. Μετά την πρώτη πρόβα, η Ελλάδα, κατρακύλησε στα στοιχήματα, ενώ αντίθετα η Κύπρος εκτοξεύτηκε. Μας είχε προϊδεάσει, βέβαια, πρώην εκπρόσωπος της EBU, ο Paul Jordan, που είχε παρευρεθεί σε ημερίδα του INFE και δεν πιστεύαμε στα αυτιά μας… Σε συνέντευξη Τύπου της ζήτησαν να ερμηνεύσει την «Άνοιξη». Η μετάδοση της τρίτης της πρόβας διακόπηκε, για να μεταδοθεί η συνέντευξη Τύπου των Σκοπίων. Ατυχές ήταν το reaction video για τις άλλες συμμετοχές του Benjamin Ingrosso, ο οποίος είπε τέτοιες χοντράδες, που προκάλεσε μόνο αρνητικά σχόλια. Τα πρωινά ασχολήθηκαν πολύ με τα 65.000 Ευρώ που χρειάζονταν για το φόρεμα της Εσθονίας. Ο τραυματισμός του Τσέχου στην πρώτη πρόβα «δεν μπορώ καν να περπατήσω» και η πορεία της ανάρρωσής του (ένα έξυπνο διαφημιστικό κόλπο, όπως αποδείχτηκε), επίσης απασχόλησαν τα ΜΜΕ.

Η εθνική επιτροπή της ΕΡΤ

Στην πενταμελή εθνική κριτική επιτροπή βρέθηκαν οι: Νίκος Γραίγος (πρόεδρος – μουσικός παραγωγός), Γιάννης Νικολετόπουλος (στιχουργός, συνθέτης), Άρης Αναγνωστόπουλος (μάνατζερ καλλιτεχνών), Ιλένια Ουΐλιαμς (τηλεπαρουσιάστρια), κόρη του Ρόμπερτ-GRE 1977, ακυρωμένος νικητής το 1978, υποψήφιος το 1998, μέλος της επιτροπής το 2004) και σύντροφος του Δημήτρη Ουγγαρέζου (μέλος της επιτροπής το 2017), Μαργκώ Ενεπεκίδη (ερμηνεύτρια). Ιλένια: «Δεν μεσολάβησε ο μπαμπάς μου, για να μπω στην επιτροπή».

Μερικοί τίτλοι εφημερίδων και περιοδικών

Σταχυολογούμε: «Σχέδιο Τραμπ για τρίτο ναό του Σολομώντα. 70 χρόνια Ισραήλ με Γιουροβίζιον και ‘Μεσσία’», «Τα λάθη της ελληνικής συμμετοχής», “Fuego for Foureira. Πώς το outsider έγινε φαβορί”, «Αποθεώθηκε η Ελένη, κόπηκε η Γιάννα», «Εφιάλτης για την Τερζή η Γιουροβίζιον», «Από την Ντάνα στην νταρντάνα. Στο ‘παρά πέντε’ έσβησε η φλόγα της Φουρέιρα», «Η Μοσαντ στρατολόγησε μια αηδιαστική λεσβία για τα ποτάμια αίματος στη Μέση Ανατολή με πρωτεύουσα την Ιερουσαλήμ», «Γιατί η Αλβανία δεν έδωσε το 12 στη Φουρέιρα;», «Από τον αετό στη γαλανόλευκη. Η Φουρέιρα ξέχασε τη ‘Μεγάλη Αλβανία’ και πήρε δώρο σημαία-ενθύμιο από τον θρίαμβο της Παπαρίζου», «Και εγένετο η Beyoncé της Ευρώπης, «Τα δάκρυα της Γιάννας Τερζή», «Η Φουρέιρα κέρδισε την Ευρώπη, η Νέτα τη Γιουροβίζιον», «Άπιαστο Όνειρο ο τελικός ή μήπως όχι;», «Το #Metoo έσβησε τη ‘Φωτιά’», «Η ‘φωτιά’ της Φουρέιρα στη Eurovision και το καμένο ‘Όνειρο’, «Νίκησε η διαφορετικότητα», «Ελένη Φουρέιρα: σεξαπίλ, νάζι και γκλίτερ», «Έρωτας στα χρόνια του ‘Fuego’. Δεύτερη στη Eurovision, πρώτη στην καρδιά του διεθνούς αμυντικού (σ.σ. Αλμπέρτο Μποτία)», «Euro-Φουρέιρα και δεύτερη η Κύπρος», «Glamour και πολιτική: οι ‘αριστερές’ Κάννες και η ‘δεξιά’ Eurovision. Η ‘διπλωματική νίκη’ του Ισραήλ με την… κομάντο Νέτα».

Μερικά ακόμα παραλειπόμενα

Όπως μαθεύτηκε, το τραγούδι γράφτηκε μέσα σε δύο μέρες. Η ίδια είχε ένα προσωπικό φυλακτό και τη μαμά της. Σκηνοθεσία από την Chali Jennings που εξήγησε: «Το μπλε χέρι συμβολίζει το μπλε της θάλασσας, του ουρανού. Είναι ένα σημείο αναφοράς στην Ελλάδα και τους Έλληνες». Φόρεμα: Δημήτρης Πέτρου. Στην εισαγωγική κάρτα γράφτηκε εκ παραδρομής ως «Yanni»! Από την 9η θέση στα στοιχήματα κατρακύλησε πριν από τον ημιτελικό στην 16η. Παραπονούμενη είπε πως είχαν τέσσερεις προτάσεις για τη σκηνική παρουσία και τελικά πραγματοποιήθηκε η πέμπτη. Οι Ράδιο Αρβύλα αντιμετώπισαν τον αποκλεισμό με θυμηδία. Ο Άρης Καλημέρης δήλωσε ότι θα επιστρέψουν με τη Γιάννα Τερζή ως συνθέτες για την εκπροσώπηση άλλης χώρας (προφανώς της Ρουμανίας ή της Μολδαβίας). Στο ίδιο ξενοδοχείο, πάντως, έμενε ο σεφ Δημήτρης Σκαρμούτσος, διότι είχε γυρίσματα για δική του εκπομπή. Αίσθηση προκάλεσε η είδηση πως έγινε πρόταση στον Δήμο Μπέκε για τα φωνητικά, όμως λόγω των εμφανίσεων του στο πλευρό του Νίκου Βέρτη δεν μπορούσε να λείψει. Τέλος, ο Γιώργος Zιώρης (νικητής στο «The Voice») είπε: «Θα ήταν μεγάλη μου τιμή αν μου δινόταν η ευκαιρία να εκπροσωπήσω τη χώρα μου. Δεν ξέρω αν όντως θα έπαιρνα την απόφαση αλλά σίγουρα θα το σκεφτόμουν σοβαρότατα».

Ελληνικό “άρωμα” σε άλλες συμμετοχές

Η Μολδαβια γύρισε το βίντεο-κλιπ της στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Σαντορίνη. Αυτό έχει να γίνει από την Ελβετία (2006 στο Ναύπλιο) και από ένα πρόχειρο βίντεο της Carola, την ίδια χρονιά, πάνω σε μια αθηναϊκή ταράτσα. Ο Δημήτρης Κοντόπουλος έγραψε για το Αζερμπαϊτζάν και σκηνοθέτησε ο Φωκάς Ευαγγελινός, ο οποίος έκανε και την έξυπνη χορογραφία της Μολδαβίας, που την “απογείωσε”. Ελληνικό «άρωμα» όμως και στη Γαλλία με τη συμμετοχή του Νίκου Αλιάγα στο βίντεο-κλιπ του “Mercy”.

Επιλεγόμενα. Κόστος και τηλεθεάσεις

Η Γιουροβίζιον αναδείχθηκε ως 2ο θέμα αναζήτησης των Ελλήνων στο Google, αλλά και ως 2ο πρόγραμμα σε τηλεθέαση όλης της χρονιάς με 70%. Ο Α’ ημιτελικός στην ΕΡΤ σημείωσε 22,3% στο γενικό σύνολο και 23,9% στο δυναμικό κοινό 18-54, με το “Τατουάζ” να σημειώνει 21,2 και 19% και το “Survivor” 24, 9 και 23, 4%. Η ΕΡΤ μετέδωσε απευθείας τους δύο ημιτελικούς (8 Τρίτη και 10 Πέμπτη Μαΐου) και τον τελικό της Eurovision το Σάββατο στις 12 Μαΐου, μία εκπομπή για την παρουσίαση της ελληνικής συμμετοχής και δύο εκπομπές για την παρουσίαση των 43 υποψηφίων τραγουδιών. Το συνολικό κόστος ανήλθε  στα 183.470 ευρώ. Από την πλευρά της η Paniκ Records, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής «Φτιάξε καφέ να στα πω», έδωσε σύνολο 80.000 ευρώ: 20.000 ευρώ σε ξενοδοχεία, 21.000 ευρώ σε πληρωμές μελών αποστολής (φωνητικά, χορευτές, ομάδα υποστήριξης), 20.000 ευρώ μπάτζετ για έξοδα σκηνής, 5.000 ευρώ για βιντεοκλίπ, 2.000 ευρώ press kit και 12.000 ευρώ αεροπορικά εισιτήρια, μιας και οι ιθύνοντες της κρατικής τηλεόρασης άργησαν να κλείσουν τα εισιτήρια για την αποστολή της Ελλάδας λόγω μη εύρεσης χορηγού, για να καλύψει το κόστος της μεταφοράς. Είναι γνωστό εξάλλου ότι η Τερζή πήγε στη Λισαβώνα με πτήση μέσω Μιλάνου, ενώ η Φουρέιρα με απευθείας. Οι Duo Fina ανέλαβαν την παρουσίαση της – μάλλον άνευρης – εκπομπής «Στον δρόμο για τη Λισαβώνα» με τα βίντεο-κλιπ. Την βαθμολογία έδωσε η παλαιά μας γνώριμη Ολύνα Ξενοπούλου, ηθοποιός και τηλεπαρουσιάστρια της ΕΡΤ. Η παρουσίαση του ελληνικού τραγουδιού κυμάνθηκε από τηλεθεάσεις μεταξύ 1, 6 και 2, 7%. Τέλος, το «Όνειρό μου» ανέβηκε στο #1 και της IFPI και των Digital Singles Chart. Δημιουργοί οι: Άρης Καλημέρης, Δημήτρης Σταματίου, Γιάννα Τερζή και Μιχάλης Παπαθανασίου των Going Through.

10 σκέψεις για το “Παρασκήνια 2018: η σκανδαλώδης ανάθεση και το όνειρο της Γιάννας Τερζή που έγινε εφιάλτης

  1. Αυτό με το Ράδιο Αρβύλα, με είχε εξοργίσει. Για το Benjamin, δεν το γνωρίζω, καθώς δεν το δει το βίντεο του. Γενικά, ισχύσε το εξης: Η κακή μέρα από το πρωί φαίνεται. Εγώ προσωπικά, πίστεψα στην πρώτη 10αδα, πριν τις πρόβες. Ειδικά, μετά από την πρόβα των επιτροπών, φοβόμουνα και τον αποκλεισμό, πράγμα που έγινε, δυστυχώς. Είμασταν και σε δυνατό ημιτελικό

  2. Λοιπόν για μένα το όνειρο μου είναι η καλύτερη συμμετοχή όλων των εποχών!!! Μαγευτική με ελληνικό ηχόχρωμα, οι καλυτεροι στιχοι που έχουν γραφτεί ποτέ για Eurovision-τραγούδι και γενικά άρτιο εντυπωσιακή ενορχήστρωση, τι να πω μια τραφουδαρα από που και αν το πιάσεις. Για να προσπαθήσω να δώσω τώρα κάποιες λογικές απαντήσεις. Το χέρι ήταν ασήμι σε απόχρωση γαλάζιου γιατί στις πρόβες που ήταν μπλε και το φόντο από πίσω ήταν μπλε οπότε δεν ξεχώριζε τίποτα! Όσο αφορά τον εθνικό τελικό η Panic Καλώς ή κακώς είναι η πιο δυνατη ή αν όχι από τις πιο δυνατές δισκογραφικές στην χώρα. Αντίθετα η spider μια νεοσύστατη εταιρία η οποία πιο πολύ προωθεί νέα ταλέντα και τους δίνει ευκαιρίες λογικό να δυσκολευτεί να καλύψει την εγγύηση. Από την άλλη η spicy κάποτε τρανή και τώρα ξεπεσμενη είναι μια από τις εταιρίες που έχουν 3-4 Παλιατζουρες μόνο ακόμα και παράγει μόνο σκυλάδικα για να επιβιώσει. Αραγε λογικό να μην θέλει να ρισκάρει 20000 ευρώ για το νανούρισμα της Αρετής( απο την αρχη ξεραν οτι δεν θα ειχε καμια τυχη στην σκηνη της λισαβονας) που δεν της περίσσευαν κιόλας και Spider με ένα ξεκάθαρα παραδοσιακό χορευτικό τραγούδι Ποιός ήξερε τη μοίρα θα είχε από το hating που τρώει η παράδοση στην Ελλάδα. Λογικό και αυτήν να μην ρίσκαρε και καλά έκανε. Όλα αυτά που βγαίνουν και κατηγορούν την ΕΡΤ για τον εθνικό τελικό που δεν έγινε είναι βλακείες. Πώς να συναγωνιζοταν αυτά τα πανυγηρτζιδικα τραγουδάκια αυτή την τελειότητα της μουσικής(Όνειρο μου). Αν δε κανένας. Τώρα θα μου πείτε αφού το θεωρείς το καλύτερο τραγούδι όλων των εποχών γιατί κατεληξε εκεί μα θα τα ξαναλέμε… Αρχικά τα περισσότερα λάθη θα τα αναγνωρίσω από την πλευρά της ΕΡΤ. Μετά από την πλευρά των Πορτογαλων και 3ον από τη πλευρά του team και της Γιάννας. Η ΕΡΤ εκείνη την Χρόνια παντελώς αδιαφόρησε για τον διαγωνισμό και τον απαξίωσε πλήρως αγνοώντας τις προοπτικές που είχαμε για μια θέση στην 10δα(για εμένα 1ο). Αντί δεν χρειαζόταν πολλά απλά μια led οθόνη τίποτα άλλο και δύο τύμπανα το πιο απλό με τα φωνητικά επί σκηνης πάει θα είχαμε ξεμπερδέψει. Τι πυροτεχνήματα και βλακείες…. Με μια οθόνη θα μπορούσαμε να εκφράσουμε όλο το τραγούδι από την αρχή έως το τέλος όπως θέλαμε χωρίς δυσκολίες από τους Πορτογάλους (βλέπε Γερμανία 4η). Η ΕΡΤ δεν ασχολήθηκε καν με το τι θα κάνει η Γιάννα πως θα πάει στη Λισαβόνα τίποτα απολύτως τίποτα. Αντί τα 180000 ευρώ που είχε ξοδέψει εκείνη την Χρόνια για το project της Eurovision να τα ξόδευε σε αυτές της απαίσιες εκπομπές πολύ χαμηλού επιπέδου αντίστοιχης τηλεθέασης έστω το 1/4 Από αυτά να τα είχε αφιερώσει στην σκηνική παρουσία τα πράγματα θα ήταν αλλιώς τώρα. Ακόμη όσο αναφορά τους Πορτογάλους δημιούργησαν ένα τόσο κακο κλίμα για την ελληνική συμμετοχή με τις αστοχίες τους και τα στοιχήματα που πραγματικά για μένα αυτά ευθύνονται περισσότερο όσον αναφορά την αντιμετώπιση τους επέδρασαν καταλυτικά για το αποτέλεσμα. Τέλος το team άπειρο πολύ κλειστό τίποτα στην δημοσιότητα όλα φάνηκαν στο τέλος. Η μετριότητα η προχειρότητα. Φτάιει βέβαια και η μηδενική βοήθεια της ΕΡΤ αλλά δεν έχει σημασία. Πάλι καλά που όμως στο τέλος ανέλαβαν όλες τις ευθύνες που τους αναλογουσαν αντιθέτως με την ΕΡΤ η οποία δήλωσε ότι προσπαθησε και πολύ χαχαχα. Και κάπως έτσι ακυρώθηκε το καλύτερο τραγούδι όλων τιμών εποχών. Ένα τραγούδι που είχε την μεγαλύτερη υποστήριξη από πλευράς κοινού για την χώρας μας στα χρονικά και που πραγματικά αν καταλάβαιναν οι Ευρωπαίοι τι σημαίνει μέσω της σκηνικής παρουσίας θα είχαμε κατακτήσει την Λισαβόνα!!!!

    1. Δεν είναι καθόλου βλακείες η ΕΡΤ εξαρχής τα είχε συμφωνήσει με την Panik για 4 χρονιά απλα επειδή ένα χρόνο νωρίτερα είχε επιλεχθεί πάλι η Panik με την Demy που δυστυχώς δεν τα πήγε καλά και απλά για να μην ακούσει τα εξ αμάξης έστησε όλο αυτό για να επιλέξει πάλι την Panik αλλά αυτή την φορά με την δικαιολογία ότι η ΕΡΤ έγινε καλή ξαφνικά και οι κακές δισκογραφικές εταιρείες δεν είχαν λεφτά να πληρώσουν ένα χαράτσι που ξαφνικά η ΕΡΤ θυμήθηκε ότι χρειαζόταν επιπλέον δεν είναι τυχαίο ότι η Γιάννα ήταν να κατέβει με την Minos Emi που είχε ακουστεί και ξαφνικά από το πουθενά υπογράφει και κατεβαίνει εντελώς ξαφνικά με την νέα της εταιρεία που έτσι και αλλιώς από πριν είχε συμφωνήσει με την Ερτ να είναι η πλειοδοτρια εταιρεία η Panik τώρα όσο για το κομμάτι είναι ένα άρτιο κομμάτι που μιλάει στην καρδιά σου και σίγουρα δεν φταίει η Γιάννα για το παιχνίδι που έπαιξε η ΕΡΤ με την Panik και δεν είναι τυχαίο που έφυγε από εκεί με την λήξη του συμβολαίου της και επέστρεψε στην παλιά της δισκογραφική συν ότι δεν την στήριξε και πότε η νέα της δισκογραφική και όλα τα media και όλα τα φώτα είχαν πέσει στην Αφωνειρα που δεν μπορεί να βγάλει νοτα αφού είναι εντελώς άφωνη αφού είναι Showwoman και όχι τραγουδίστρια απλά ειχε τα κατάλληλα φωνητικά για να τραγουδήσουν για αυτήν αφού μόνο έναν στίχο έλεγε τα υπόλοιπα δύο λεπτά χόρευε μπορεί να κάνει πολλά λάθη η ΕΡΤ αλλά σε αυτό ευτυχώς έπραξε σωστά για την Ελλάδα και ξαναλέω και η Κύπρος αν δεν είχε το σουηδικό τιμ από πίσω θα έβλεπε τελικό με τα κυάλια και ούτε καν δεύτερη θέση

      1. Δεν ξέρω για αυτά τα παιχνίδια ίσως έχω πολύ αθώο μυαλό αλλά για αυτό που μου πρόσφερε η Γιάννα θα είμαι ευγνώμων πάντα!!!! Είναι ο ύμνος μου το τραγούδι μου ο ήχος κλήσης μου η μουσική όπως την θέλω εγώ πάντως και πρακτικά να το δεις συγκρίνεται το όνειρο μου με το dont forget the sun σε καμία περίπτωση. Πραγματικά ήταν το καλύτερο τραγούδι και τέτοια στήριξη αν προσθεσεις τα views από όλα τα officials videos ξεπερνάνε τα 20 εκατ αλλά όπως είπα η ερτ το άφησε να πάει χαμένο. Εγώ την κράζω για το αποτέλεσμα και όχι για το τι είχε συμφωνήσει.

  3. Δλδ,καπέλωμα από την Panic records δεν υπήρχε;Σωστά; Ότι όλη η βαρύτητα είχε πέσει στο Fuego και οι ελληνικές πρόβες πέρασαν σε δεύτερη μοίρα ;Το ότι χάσαμε-δώσαμε μια πρόβα; Λυπάμαι γιατον αρθρογράφο γιατί είχε και άλλες πληροφορίες,αλλά προτίμησε να δυναμιτίσει την κατάσταση…

    1. 1. Φυσικά και υπήρχε η παντοδυναμία της Panik, καθώς και ενός κυκλώματος (δεν θα πω ονόματα) που λυμαίνεται τη Γιουροβίζιον στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
      2. Αυτό που λες, ότι δηλαδή δόθηκε βαρύτητα στο “Fuego” το γράφω.
      3. Ποια κατάσταση δυναμιτίζω, δεν καταλαβαίνω…
      4. Αν έχεις κι άλλες πληροφορίες, αντί να με λυπάσαι, μοιράσου τις μαζί μας!

  4. Η ΕΡΤ φαίνεται ότι έχει χάσει πλέον οριστικά τις εξελίξεις της Eurovision. Δεν έχει ιδέα πως πρέπει πια να παρουσιάζεται ένα τραγούδι στη σκηνή, ενώ κάποια χρόνια πριν αυτό ήταν το δυνατό της σημείο. Πέρσι ανύπαρκτη σκηνική παρουσίαση, φέτος υπερβολική, άστοχη και κιτς.

    Nα επισημάνουμε πάντως ότι το lyrics video του Όνειρό μου έκανε πολλαπλάσια views στο Youtube (πάνω από 12 εκ) από το video του Better Love.

  5. Υπέροχο τραγούδι( ότι καλύτερο στείλαμε τα τελευταία χρόνια μετά το φετινό, αφού τον”όνειρο μου” ήταν πιο πολύ για εσωτερική κατανάλωση). Στην αρχή φάνηκε να πηγαίνει καλά αλλά η μέτρια ερμηνεία και τα σκηνικά που ήταν ανύπαρκτα σε συνδυασμό με τον πολύ δύσκολο ημιτελικό οδήγησαν στον αποκλεισμό.
    Η Τερζή ήταν διεκπεραίωτικη απλώς μη μπορώντας να μεταδώσει το μήνυμα του τραγουδιού,σε αντίθεση με το lyrics video η το video clip που έβγαζε δυναμισμό και περνούσε το νόημα.
    Ήταν όμως μια καλή πρόταση(στην audio version) και αυτό όπως και το φετινό better love, ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.