Eurovision ΕΡΤ: Γιατί καθυστερούν οι τελικές ανακοινώσεις για τον ελληνικό τελικό;

Eurovision ΕΡΤ: Γιατί καθυστερούν οι τελικές ανακοινώσεις για τον ελληνικό τελικό;

Μπορεί να έχει συμπληρωθεί περίπου ένας μήνας από όταν οι υπεύθυνοι της ΕΡΤ συναντήθηκαν με τους εκπροσώπους των τριών δισκογραφικών εταιριών, που βρίσκονται στον ελληνικό τελικό, αλλά ακόμα δεν έχουν υπάρξει οι τελικές ανακοινώσεις για το πότε και που θα γίνει η επιλογή της φετινής μας συμμετοχής στο διαγωνισμό. Η ολοκλήρωση του νέου οργανογράμματος της εταιρείας, φαίνεται πως είναι ο λόγος που έχει μπει φρένο στη διαδικασία. Όπως όμως γράφεται στον τύπο, το οργανόγραμμα αναμένεται από μέρα σε μέρα να δημοσιευθεί στην Διαύγεια και έτσι σύντομα αναμένουμε να έχουμε τις τελικές ανακοινώσεις.

Νέος Πρόεδρος της ΕΡΤ ο Χρήστος Λεοντής

Εν τω μεταξύ σήμερα, μετά από πρόταση του Υπουργού Επικρατείας, ανακοινώθηκε ότι νέος Πρόεδρος της ΕΡΤ, μετά και τη θετική διατύπωση της επιτροπής θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, θα είναι ο μουσικοσυνθέτης Χρήστος Λεοντής. Ήδη σε προηγούμενο άρθρο μας, σας λέγαμε ότι είναι το φαβορί για την κάλυψη αυτής της θέσης, που έμεινε κενή μετά την παραίτηση του Διονύση Τσακνή στις 4 Οκτωβρίου. Επίσης σήμερα ορίστηκε και ως μέλος του ΔΣ η Κατερίνα Τσατσαρώνη. Με αυτό τον τρόπο μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα η ΕΡΤ έχει ολοκληρωμένη διοίκηση, αφού υπάρχει και πλήρες ΔΣ, αλλά και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος.

Ποιος είναι ο νέος Πρόεδρος της ΕΡΤ;

Ο Χρήστος Λεοντής, γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης στις 11 Μαΐου 1940.   Ενώ παρακολουθούσε τις πρώτες ακόμη τάξεις του σχολείου, άρχισε να ψέλνει στην εκκλησία. Εκεί επηρεάστηκε άμεσα από τη Βυζαντινή μουσική που, μαζί με το κρητικό τραγούδι, άρχισαν να διαμορφώνουν τη μουσική του προσωπικότητα.   Έμαθε μαντολίνο και πιο μετά βιολί.

Οι πρώτες συνθετικές προσπάθειες του Χρήστου Λεοντή έγιναν το 1952, πάνω σε κείμενα μεγάλων εορτών τις Εκκλησίας.   Αφού το 1957 τελείωσε το γυμνάσιο, ήρθε στην Αθήνα για να φοιτήσει στο Ωδείο Αθηνών, στην τάξη των θεωρητικών μαθημάτων. Καθηγητές του ήταν ο Μενέλαος Παλλάντιος και ο Γιάννης Α. Παπαϊωάννου. Τις σπουδές του συνέχισε αργότερα στο Conservatoire National de Musique στο Παρίσι όπου διδάχτηκε Αρμονία, Αντίστιξη και Φούγκα με καθηγητή του τον Allen Weber.

Ο ίδιος σε διάφορες συνεντεύξεις του έχει χαρακτηρίσει τον εαυτό του ως αριστερό, ιδεολογικά αδογμάτιστο όμως, κριτικάροντας και την αριστερά και τη δεξιά όταν χρειάζεται.  Η μουσική του δραστηριότητα καλύπτει πολλούς χώρους, όπως το τραγούδι, το θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση.

Το 1962 ξεκίνησε και επίσημα η συνθετική δραστηριότητα του Χρήστου Λεοντή με μουσικές για τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη και τους «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου.   Το 1963 κυκλοφόρησε, σε δισκάκια των 45 στροφών, η πρώτη δισκογραφική δουλειά του συνθέτη με τραγούδια σε στίχους του ποιητή Νικηφόρου Βρεττάκου (Φέρτε τη θάλασσα), του Μάνου Ελευθερίου (Το σπίτι γέμισε με λύπη) κ.ά. Στις 20 Ιουνίου τις ίδιας χρονιάς στο θέατρο “Παρκ” της Λεωφόρου Αλεξάνδρας στην Αθήνα, κάνει πρεμιέρα η «Μαγική πόλις». Ήταν η περίφημη μουσικοθεατρική παράσταση του Μάνου Χατζιδάκι και του Μίκη Θεοδωράκη όπου ο Λεοντής με τον Μάνο Λοΐζος συμμετείχαν με τα πρώτα τους τραγούδια διευθύνοντάς τα στο ιντερμέτζο, μεταξύ των δυο μερών της παράστασης.

Το 1964 ηχογραφήθηκε η Καταχνιά, ο πρώτος μεγάλος δίσκος του Λεοντή. Οι στίχοι ήταν του Κώστα Βίρβου και τα κείμενα του Νικηφόρου Βρεττάκου. Τα τραγούδια ερμήνευσαν ο Στέλιος Καζαντζίδης και η Μαρινέλλα. Ο δίσκος κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1965.   Από το 1973 μέχρι το 1982 συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν. Μετά την αποδημία του Κουν, συνεχίστηκε η συνεργασία με τους επιγόνους και μαθητές του, Γιώργο Λαζάνη, Μίμη Κουγιουμτζή και συνεχίζει μέχρι σήμερα –τέσσερις δεκαετίες- τη συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης. Από το 1972, η μουσική του Χρήστου Λεοντή ακούγεται σε όλα σχεδόν τα φεστιβάλ της Ελλάδας, με κυριότερα το φεστιβάλ της Επιδαύρου και το φεστιβάλ των Αθηνών.

Του έχουν απονεμηθεί τέσσερα βραβεία. Το πρώτο για Τραγούδι (1963), το δεύτερο για Κινηματογράφο (1966)- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην ταινία του Πάνου Γλυκοφρύδη «Με τη λάμψη στα μάτια»),το τρίτο για Θέατρο (2004)- βραβείο «Δημήτρης Μητρόπουλος», για τη μουσική στη ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ (Εθνικό Θέατρο, καλοκαίρι 2004) και το τέταρτο για την εν γένει καλλιτεχνική προσφορά του – Βραβείο «Νίκος Καζαντζάκης» (Μεγάλο Βραβείο του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης – 2009 «Κύκλος δημιουργικής μουσικής»), καλύπτοντας έτσι όλους τους χώρους της μουσικής του δραστηριότητας.

Σε πολλές δεκάδες ανέρχονται οι με κάθε τρόπο βραβεύσεις του, σε εκδηλώσεις που οργανώνονται από διάφορους φορείς, όπως Πανεπιστήμια, σχολεία, χορωδίες, θέατρα, συλλόγους, δήμους κλπ.   Έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από τις μεγαλύτερες εφημερίδες του Ευρωπαϊκού τύπου για τις εργασίες του στο αρχαίο δράμα (ΑΧΑΡΝΗΣ,ΕΙΡΗΝΗ, ΒΑΚΧΕΣ) με το θέατρο Τέχνης.

Το καλοκαίρι του 2005, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, διηύθυνε στο Θέατρο Ηρώδου του Αττικού τη μουσικοχορευτική παράστασή “Χελιδών ηδομένη…και τραγούδια ευφρόσυνα”, βασισμένη στην ανασύνθεση της μουσικής του για πέντε κωμωδίες τού Αριστοφάνη, σκηνοθετημένες από τον Κάρολο Κουν, το Εθνικό Θέατρο και το θεατρικό τμήμα τού Πανεπιστημίου Αθηνών.   Μαζί με άλλους μουσικούς και καλλιτέχνες, (Παλλάντιος, Χατζιδάκις, Αντωνίου, Κουνάδης, Κουρουπός, Χριστοδουλίδης, Χουβαρδάς Μιχαλακόπουλος κ.ά.) Ίδρυσε την εταιρεία «ΚΟΜΜΟΣ», με σκοπό την ανεύρεση, τη διάσωση, την έρευνα και την έκδοση της μουσικής που γράφτηκε από όλους τους Έλληνες συνθέτες για το Αρχαίο Ελληνικό Δράμα.

Από το 2001, ύστερα από πρόσκληση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, δίδαξε σε σεμινάρια μεταπτυχιακούς φοιτητές της θεατρολογίας, Ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων, με αντικείμενο τη μουσική στο θέατρο και ιδιαίτερα στο Αρχαίο Ελληνικό δράμα.   Από τις 16 Απριλίου του 2007 και με ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, είναι Επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης Μουσικοσυνθετών – Στιχουργών Ελλάδος (ΕΜΣΕ).   Το 2008 ανακηρύχθηκε επίτιμος Δημότης της πόλεως των Χανίων και το 2011 επίτιμος Δημότης της πόλεως της Κάτω Αχαΐας.

Πηγή: www.lifo.gr

 

4 σκέψεις για το “Eurovision ΕΡΤ: Γιατί καθυστερούν οι τελικές ανακοινώσεις για τον ελληνικό τελικό;

  1. Tί δουλειά έχει άλλος ένας συνθέτης ως πρόεδρος της ΕΡΤ; Υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω με σπουδές, εμπειρία και θετική πορεία στη διοίκηση τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών. Η ΕΡΤ θέλει έναν manager, μπας και αφενός συμμαζέψει το χάλι της το μαύρο, αφετέρου καταφέρει να την ξεκολλήσει από το 3,5% τηλεθέαση. Δεν θέλει ούτε άλλά μικροκομματικά βόλεματα ημετέρων, ούτε άλλα τοτέμ της αριστεράς για να τα περιφέρουν αυτάρεσκα στο ιδεολογικό ακροατήριό τους. Εξάλλου, το τελευταίο που έβαλαν, τελικά έπεσε και τους πλάκωσε.

    1. Πάντως είναι κρίμα που δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία σε ένα τηλεοπτικό προϊόν που κάνει ΤΗΝ τηλεθέαση και είναι το μοναδικό “διαμάντι” που έχει η ΕΡΤ στη κατοχή της.

      1. 1oν. Έχουν δομική ιδεολογική αντίθεση με τον διαγωνισμό της Eurovision. Ευτελής καλλιτεχνικά, παράγωγο της καπιταλιστική κοινωνίας του θεάματος, προκαλεί αποβλάκωση του κινήματος από τον αγώνα προς τη σοσιαλιστική ολοκλήρωση (Ναι, τα πιστεύουν αυτά).
        2ον. Δεν τους ενδιαφέρει η ΕΡΤ να έχει έσοδα και να είναι κερδοφόρος, η μόνη θεμιτή χρήση της κατ’ αυτούς είναι ως όργανο προπαγάνδας.
        3ον. Δεν έχουν την παραμικρή ιδέα πως να το κάνουν.
        4ον. Εξάλλου, μία φιλελεύθερη οικονομικά ΕΡΤ που δεν θα εξαρτάται από την εισφορά του φορολογούμενου, αλλά από τα έσοδα από διαφημίσεις, είναι ανεπίτρεπτη για τις αρχές τους.

  2. Συγνώμη οι υπογραφές έχουν μπει; Γιατί εγώ έχω μείνει στο ότι συμφώνησαν προφορικά οι δισκογραφικές με την ΕΡΤ. Σύμφωνα με προηγούμενα άρθρα, η δισκογραφική που δεν θα υπογράψει δεν θα συμμετέχει στον Ελληνικό τελικό. Γνωρίζετε ότι έχουν υπογράψει;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.