Κροατία 2018: Εθνικός τελικός μετά από έξι χρόνια

Κροατία 2018: Εθνικός τελικός μετά από έξι χρόνια

Μετά από έξι χρόνια, ο σταθμός HRT της Κροατίας θα οργανώσει ξανά εθνικό τελικό για την επιλογή του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στο διαγωνισμό τραγουδιού Eurovision 2018, σύμφωνα με την εφημερίδα Jutarnji.

Ο τελικός ή αλλιώς Dora όπως είχε γίνει γνωστός, θα πραγματοποιηθεί τέλη Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου αλλά δεν είναι ακόμα σίγουρο αν θα γίνει στο Crystal Hall του ξενοδοχείου Kvarner στην Opatija (όπου λάμβανε χώρα συχνά από το 1993) ή στο στούντιο Anton Marti του Ζάγκρεμπ.

Σύντομα θα υπάρξει ανακοίνωση για τους ενδιαφερόμενους συνθέτες και τραγουδιστές. Είναι πιθανό να γίνει ένας ημιτελικός και ένας τελικός και η απόφαση θα ληφθεί από κριτική επιτροπή και το τηλεοπτικό κοινό.

Η Κροατία μετράει δύο προκρίσεις στον τελικό της Eurovision τα τελευταία δύο χρόνια και ο Jacques Houdek κατέκτησε την 13η θέση στο διαγωνισμό του 2017. Η καλύτερη θέση της χώρας μέχρι σήμερα είναι η τέταρτη το 1999 με την Doris Dragovic και το τραγούδι “Marija Magdalena“.

4 σκέψεις για το “Κροατία 2018: Εθνικός τελικός μετά από έξι χρόνια

    1. Για την ιστορία, μιας & μιλάμε για νότες, η κάτοχος του ρεκόρ της πιο μεγάλης σε διάρκεια νότας είναι η Mary Spiteri στο τραγούδι “Little child” το 1992 στο Μάλμε, χαρίζοντας στη Μάλτα την υψηλότερή της ως τότε θέση στο διαγωνισμό, την 3η.

      https://www.youtube.com/watch?v=8BrP26hkA58

    2. Σωστά, η Κροατία κατέκτησε την τέταρτη θέση και το 1996, το 1999 όμως έλαβε περισσότερους πόντους από τον ίδιο αριθμό χωρών, πράγμα που κάνει το “Marija Magdalena” το τραγούδι με την καλύτερη επίδοση για την Κροατία μέχρι σήμερα.

      1. Έχεις δίκαιο αν το βλέπεις απ΄αυτήν την οπτική γωνία, αλλά και πάλι μια 4η θέση δε χάνει ποτέ την αξία της σε σύγκριση με κάποια άλλη, παραμένει & μετράει εξίσου ως 4η θέση. Πχ & η χώρα μας πήρε την πολυπόθητη νίκη με το χαμηλότερο μ.ο. βαθμών νικητή (από τότε που άρχισε να υπάρχει το μοντέλο ημιτελικής βραδιάς), αλλά αυτό δεν έχει απολύτως καμία σημασία, ούτε κάνει την πρωτιά της Ελλάδας λιγότερο σημαντική.
        Θα ανατρέξω όμως πάλι σε ιστορικά στοιχεία, η Κροατία κατηγορήθηκε το 1999 από τη Νορβηγία (με τότε αρχηγό αποστολής τον Jan Ola Sand, που φέτος επέτρεψε στη χώρα του να χρησιμοποιήσει κονσέρβα φωνητικά) ότι είχε προηχογραφημένα φωνητικά ανδρών στο playback, & η EBU αποφάσισε μεν να μείνει η κατάληψη της 4ης θέσης ανέπαφη, αλλα επέβαλε δε στην Κροατία ποινή, δηλ. έγινε μείωση της βαθμολογίας της κατά ένα τρίτο, που είχε σαν συνέπεια να μειωθεί & ο μέσος όρος της χώρας των τελευταίων 5 ετών, μιας & αυτό ήταν τότε το σύστημα το οποίο χρησιμοποιούσε η EBU για το ποιός θα πάρει μέρος & ποιός όχι. Φυσικά αυτή η ποινή δεν επηρέασε καθόλου την μετέπειτα συμμετοχή της Κροατίας στο διαγωνισμό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.