Αφιερώματα Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision : 1976

Και φτάνουμε αισίως στο 1976…!!!!!! 40 χρόνια πριν και η έγχρωμη Eurovision έχει μπει για τα καλά στη ζωή και τις τηλεοράσεις των ευρωπαίων…. Και αυτήν την χρονιά η πολιτική θα στιγματίσει για τα καλά τον θεσμό. Όπως όλοι θα καταλάβατε αναφέρομαι στην ελληνική συμμετοχή και το τραγούδι-μοιρολόι και ΥΜΝΟ για πολλούς φαν. Το τραγούδι της Μαριζας Κωχ, “Παναγιά μου, Παναγιά μου” που μιλάει για την Κυπριακή τραγωδία και την παράνομη εισβολή των τουρκικών στρατευμάτων το 1974, με αποτέλεσμα την παράνομη κατοχή του βόρειου μέρους της Κύπρου μέχρι σήμερα.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με την σωστή σειρά… Μετά την 4η (και τελευταία μέχρι σήμερα) νίκη της Ολλανδίας με το συγκρότημα Teach in και το ρυθμικό “Ding-a-dong” η Ολλανδική τηλεόραση ανέλαβε να διοργανώσει τον επόμενο διαγωνισμό στη Χάγη με οικοδέσποινα την πρώτη νικήτρια της Ολλανδίας το 1958 στον διαγωνισμό Corry Brokken ή οποία κατείχε τον τίτλο ως η μοναδική νικήτρια και παρουσιάστρια σε Διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, μέχρι το 1991 όπου οι Ιταλοί Gigliola Cinquetti (ITA 1964 1η, 1974 2η) και Toto Cotugno (ΙΤΑ 1990 1ος) της πήραν το τρόπαιο, αλλά και το 2016, όπου ο Σουηδός Måns Zelmerlöw (SWE 2015) έρχεται να συμπληρώσει το καρέ των νικητών που γίνονται παρουσιαστές.
Έτσι στις 3 Aπριλίου του σωτήριου έτους 1976 και στο Congrescentrum της Χάγης 18 χώρες βάλανε πλώρη για μια 3λεπτη στιγμή στην αιωνιότητα …!!!! Βέβαια και σ’ αυτή την χρονιά δεν έλειπαν οι απουσίες όπως αυτή της Σουηδίας που, ενώ την προηγούμενη χρονιά ήταν οι οικοδεσπότες, το 1976 η σουηδική τηλεόραση πίστευε ότι ο διαγωνισμός είχε γίνει πάρα πολύ εμπορικός(….!!!!!!!!)και είχαν, επίσης, τον φόβο να κερδίσει ξανά και να απαιτούνταν να φιλοξενήσουν και πάλι αυτό το ακριβό show…… (ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ…!!!!!!!!!! ). Η Μάλτα που ενώ είχε επιλέξει τραγούδι (Enzo Gusman: “Sing your song, country boy“) για αδιευκρίνιστους λόγους απέσυρε την συμμετοχή της και περίμενε μέχρι το 1991 να εμφανιστεί και πάλι στο προσκήνιο του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού. Τέλος η Τουρκία και αυτή απούσα λόγω του ότι η Ελλάδα που την προηγούμενη χρονιά δεν συμμετείχε λόγω της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, λάμβανε μέρος στην Χάγη με ένα τραγούδι-διαμαρτυρία για την παράνομη Τούρκικη εισβολή και κατοχή στην Κύπρο και μάλιστα εδώ θέλω να προσθέσω πως η γλυκύτατη Μαρίζα Κωχ βγήκε στην σκηνή με δική της ευθύνη (υπέγραψε και σχετικό χαρτί για αυτό) και με αλεξίσφαιρο μέσα από το φόρεμα της, καθότι συνελήφθη Τούρκος ελεύθερος σκοπευτής έτοιμος να πυροβολήσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλά έντυπα της εποχής, αναφέρεται όχι μόνη της, αλλά ως “Μαρίζα Κωχ και Δημήτρης Ζουμπούλης” (είναι ο λαουτίστας).
images-1 images-2 images-3 images-4 images-5 images-6 images-7 images-8 images-10 images-11 images-12 images %ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%bb%ce%ae%cf%88%ce%b7%cf%82-1 %ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%bb%ce%ae%cf%88%ce%b7%cf%82-4 %ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%af%ce%bf-%ce%bb%ce%ae%cf%88%ce%b7%cf%82
Ευτράπελα….!!!!!!! Οι Τούρκοι μετανάστες στη Χάγη βγήκαν στους δρόμους σε πορεία διαμαρτυρίας και οι υπόλοιπες χώρες απαιτούσαν να αποχωρήσει η Ελλάδα, όμως η Γαλλία την υποστήριξε σθεναρά, αφού οι υπεύθυνοι του Γαλλικού καναλιού δηλώσαν ότι, εάν η Ελλάδα φύγει, τότε θα αποσύρει κι εκείνη τη συμμετοχή της…!!!!!! Τότε υπήρχαν αληθινές φιλίες μεταξύ των χωρών. Αυτό, πάντως, σήμαινε και το τέλος της πολιτικής -σε φανερό επίπεδο- όσον αφορά στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, αφού η EBU έβγαλε κανονισμό που έλεγε ότι τα τραγούδια με πολιτικό περιεχόμενο απαγορεύονταν τούδε και στο εξής. Διαβάστε τα απίστευτα παρασκήνια γύρω από τη συμμετοχή της Μαρίζας Κωχ, όπως η ίδια μας τα αποκάλυψε σε παλιότερη συνέντευξή της, εδώ:
Ένα άλλο ευτράπελο συνέβη στη συμμετοχή της Ιταλίας όπου η τραγουδίστρια Romina Power (κόρη του διάσημου Αμερικανού ηθοποιού Tyron Power) και ο σύζυγος της, Albano, είχαν επιλεγεί να εκπροσωπήσουν τη χώρα με ένα τραγούδι μισό στα Ιταλικά και μισό στα Αγγλικά και στο 2ο μέρος του τραγουδιού ο Albano ξεχνάει τα λόγια του και απλά μουρμουρίζει πάνω στην μουσική…!!!!!
Μερικά σχόλια ακόμα: Για την Ελβετία τραγουδούν οι Peter, Sue & Marc, στη δεύτερη από τις τέσσερεις συμμετοχές τους. Η Sue, όπως και η Romina Power είναι Αμερικανίδα. Στην εβραϊκή συμμετοχή, μία από τις Chocolate, Menta, Mastic είναι η Yardena Arazi (παρουσιάστρια 1979, Ισραήλ 1988). Το Λουξεμβούργο εκπροσωπεί ο Jürgen Marcus, πολύ μεγάλο όνομα τότε στη Γερμανία, όπως και ο Βέλγος Pierre Rapsat, ο Φινλανδός Fredi, η Γαλλίδα κομμώτρια Catherine Ferry ή ο Ιρλανδός Red Hurley στις χώρες τους. Το τραγούδι της Ολλανδής Sandra Reeemer κατηγορείται ως αντιγραφή του “Those were the days“, αλλά συμμετέχει κανονικά. Την Νορβηγία εκπροσωπεί η Anne-Karine Strøm που θεωρείται η πιο αποτυχημένη τραγουδίστρια όλων των εποχών στον διαγωνισμό, διότι ήρθε και το 1974 και το 1976 τελευταία (βέβαια το 1973 ως μέλος συγκροτήματος ήρθε 7η…). Στα φωνητικά της Γαλλίας ίσως ο μεγαλύτερος electropop star της χώρας, Daniel Balavoine, που σκοτώθηκε σε δυστύχημα με ελικόπτερο. Στη Γερμανία έγινε μεγάλο σκάνδαλο, όταν ο πανούργος Ralph Siegel εμφάνισε μια άγνωστη καλλιτέχνιδα την Niza Thobi, η οποία ισχυρίστηκε ότι είχε ερμηνεύσει μπροστά σε κοινό το “Der Star“, το οποίο κέρδισε στην επιλογή με τον Toni Marshall. Το 2ο τραγούδι που επελέγη, όλως τυχαίως, ήταν σύνθεση του… Siegel. Την ίδια χρονιά, με την έγκριση του κοινοβουλίου, το μικροσκοπικό Λίχτενσταϊν επέλεξε την Biggi Bachman με το “Little Cowboy“, αλλά η EBU απέρριψε τη συμμετοχή, διότι το κρατίδιο δεν διέθετε τηλεοπτικό σταθμό (τον απέκτησε το 2008 κι από τότε κάθε χρόνο ακούμε ότι θα έρθει στη Γιουροβίζιον). Η Ελβετία προσφέρθηκε να διαγωνιστεί (με το δικό της τραγούδι) ως “Ελβετία-Λιχτενστάιν, αλλά το όνομα θεωρήθηκε πολύ μεγάλο, για να χωρέσει στον πίνακα βαθμολογίας.
Υ. Γ. Πραγματικά ειναι ΑΜΕΛΕΙΑ ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ το νικητήριο τραγουδι εκείνης της χρονιάς “Save your kisses for me” των Brotherhood of Man που, ενώ νομίζει κανείς ότι είναι ερωτικό, στον τελευταίο στίχο καταλαβαίνει πως αναφέρεται στην αγάπη ενός πατέρα για το παιδί του, καθώς ο πρωτος παει στην δουλεια του και θα λείψει μακριά του για καμποσες ωρες (πολυ έξυπνο κόνσεπτ). Θεωρείται η Νο1 επιτυχία των 60 χρόνων σε απόδοση βαθμολογίας του θεσμού μιας και έλαβε το 80,30 % των διαθέσιμων βαθμών που θα μπορούσε να πάρει (164 βαθμους από όλες τις χώρες-πήρε μάλιστα 7 12ρια και 5 δεκαρια σε 18 συμμετοχές. WOW απλά…!!!!!!)

One comment

  • Πάντα έτρεφα μια ιδιαίτερη αδυναμία για τη γιουροβίζιον του 76 γιατί σ’ αυτή υπάρχει η αγαπημένη μου συμμετοχή όλων των εποχών (Γιουγκοσλαβία) και ταυτόχρονα ή δεύτερη πιο αγαπημένη μου Ελληνική συμμετοχή ever!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.